חברת OpenAI, מפתחת ChatGPT, הכריזה על השקת תוכנית מינוי חדשה ומוזלת בשם ChatGPT Go. המסלול החדש נועד לגשר על הפער בין הגרסה החינמית המוגבלת לבין מינויי הפרימיום היקרים יותר, ולהציע למשתמשים גישה רחבה יותר לתכונות הפופולריות ביותר של הצ'אטבוט במחיר נגיש. בשלב הראשון, המינוי החדש זמין באופן בלעדי למשתמשים בהודו, במהלך שנתפס כמהלך אסטרטגי לכבוש את אחד משווקי הטכנולוגיה הגדולים בעולם.
המינוי החדש, שמתומחר ב-399 רופי הודי לחודש (כ-18 שקלים חדשים או כ-4.80 דולר), מציע למעשה גרסת "לייט" של מינוי ה-Plus. המנויים במסלול ה-Go ייהנו מכל מה שכלול בתוכנית החינמית, ובנוסף יקבלו גישה מורחבת למודל הדגל של החברה, GPT-5, מה שיאפשר להם לבצע יותר משימות ולקבל תשובות מהמודל המתקדם ביותר. כמו כן, המינוי כולל הרחבה של מכסות השימוש בכלים פופולריים אחרים, ובראשם מחולל התמונות, המאפשר יצירת תמונות רבות יותר.

בנוסף, מנויי Go יוכלו להעלות ולנתח קבצים גדולים יותר, כמו מסמכים וגיליונות אלקטרוניים, ולהשתמש בתדירות גבוהה יותר בכלי ניתוח הנתונים המתקדם המבוסס על Python. אחד השדרוגים המשמעותיים הוא "זיכרון" ארוך יותר לשיחות, המאפשר ל-ChatGPT לזכור הקשר רב יותר מתוך השיחה ובהתאם לספק תשובות מותאמות אישית ועקביות לאורך זמן. המינוי כולל גם גישה גמישה יותר ליצירת GPTs מותאמים אישית, ניהול פרויקטים ומעקב אחר משימות.
עם זאת, חשוב להדגיש מה המינוי החדש אינו כולל. הגישה למודלים קודמים כמו GPT-4o אינה כלולה, וכך גם הכלים המתקדמים ביותר השמורים למנויי ה-Plus, כמו מחולל הווידאו Sora, מצב "סוכן" (Agent mode) ויכולות מחקר מעמיקות. כמו כן, שימוש ב-API אינו כלול במינוי ומתומחר בנפרד.

ההחלטה להשיק את ChatGPT Go בהודו תחילה מעידה על כוונתה של OpenAI לבחון מודל תמחור אגרסיבי בשוק מתפתח ורגיש למחיר. הצלחה בהודו עשויה לסלול את הדרך להרחבת התוכנית למדינות ואזורים נוספים בעתיד, אם כי החברה טרם התחייבה ללוח זמנים בנושא. משתמשים שכבר מנויים על תוכניות ה-Plus או Pro יוכלו לעבור לתוכנית ה-Go החדשה דרך הגדרות המנוי בחשבונם. המעבר ייכנס לתוקף בסיום מחזור החיוב הנוכחי שלהם. ההשקה מתבצעת באופן הדרגתי, כך שגם בהודו, ייתכן שהאפשרות להצטרף עוד לא זמינה לכלל המשתמשים.