חברת אפל (Apple) דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי הפיסקלי של 2025, והציגה את קצב צמיחת ההכנסות הרבעוני המהיר ביותר שלה מזה למעלה משלוש שנים. החברה ניפצה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 94 מיליארד דולר, עלייה של 9.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וגבוה משמעותית מתחזית השוק שעמדה על 89.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה צמח ב-24% והסתכם ב-27.2 מיליארד דולר. בתגובה לדיווח, מניית החברה עלתה בכ-3% במסחר המאוחר.

מעבר לנתונים הכספיים, שיחת המשקיעים סיפקה הצהרת כוונות נדירה וחשובה מצד המנכ"ל טים קוק בנוגע לאסטרטגיית הבינה המלאכותית של החברה. בתשובה לשאלת אנליסט, קוק אותת על שינוי גישה אפשרי וקבע כי אפל "פתוחה מאוד" לאפשרות של רכישת ענק בתחום ה-AI כדי להאיץ את מפת הדרכים שלה. "אנחנו לא מקובעים על גודל מסוים של חברה", אמר קוק. "אם חברה יכולה לעזור לנו להאיץ את מפת הדרכים, אז אנחנו מעוניינים".

אמירה זו עומדת בניגוד למדיניות המסורתית של אפל, שנמנעה מרכישות ענק והתמקדה בחברות קטנות. דבריו מגיעים כחודש לאחר שבלומברג דיווח כי אפל ניהלה שיחות פנימיות לגבי רכישה אפשרית של סטארט-אפ חיפוש ה-AI, פרפלקסיטי (Perplexity), ששוויו מוערך במיליארדי דולרים.

מנוע הצמיחה המרכזי: iPhone וסין
בבסיס התוצאות המרשימות עומדת חטיבת האייפון, שהציגה ביצועי שיא עם הכנסות של 44.6 מיליארד דולר. הצמיחה החזקה נבעה בין היתר מ"האצה בצמיחה ברחבי העולם", בדגש על השוק הסיני, שם ההכנסות צמחו ב-4.4% והגיעו ל-15.4 מיליארד דולר, ובכך הפריכו את החששות מהתחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים. גורם נוסף שתרם למכירות היה השקת דגם הכניסה החדש, iPhone 16e, במחיר 599 דולר. אפל מציינת אבן דרך היסטורית של מכירת 3 מיליארד מכשירים מאז השקתו.

חטיבת השירותים: צמיחה יציבה תחת איום
חטיבת השירותים של אפל ממשיכה להוות מנוע צמיחה יציב, עם הכנסות של 27.4 מיליארד דולר, עלייה של 13%. עם זאת, חטיבה רווחית זו ניצבת בפני איומים רגולטוריים משמעותיים, כולל דרישות לשינויים בחנות האפליקציות וחקירה של משרד המשפטים האמריקאי לגבי עסקת הענק שלה עם גוגל בתחום החיפוש.

תוצאות מעורבות בחטיבות החומרה
חטיבת מחשבי ה-Mac הפתיעה לטובה עם הכנסות של 8.05 מיליארד דולר, בזכות השקת דגמים חדשים. לעומת זאת, חטיבת האייפד המשיכה לאכזב עם ירידה של 8.1% בהכנסות ל-6.58 מיליארד דולר.

המוצרים הלבישים וה-Vision Pro: דאגה מתמשכת
החטיבה המדאיגה ביותר בדוח היא "מוצרים לבישים, בית ואביזרים", שהכנסותיה ירדו ב-8.6% ל-7.4 מיליארד דולר. הסיבות המרכזיות הן היעדר מוצרים חדשים ומרגשים, וכישלונו המסחרי של ה-Vision Pro. למרות ההשקעה האדירה, מכשיר המציאות המעורבת התגלה כ"כישלון מסחרי" ולא תרם כלל להכנסות החטיבה. עדכון משמעותי למכשיר לא צפוי לפני 2027.
מספרים יפים.
בוא נראה מה יהיה אחרי עליית המחירים בספטמבר