ארבע שנים לאחר השקתו, תג המעקב AirTag של אפל (Apple) ממשיך למצוא את דרכו למגוון רחב של שימושים יצירתיים, וכעת הוא הופך לחלק בלתי נפרד גם מעולם הנעליים. חברת ההנעלה הבינלאומית סקצ'רס (Skechers) השיקה קו מוצרים חדש לילדים, "Find My Skechers", הכולל תא נסתר המיועד להטמעת AirTag, ובכך מציעה להורים דרך נוספת לעקוב אחר מיקום ילדיהם.

קו הנעליים החדש, שזמין במגוון סגנונות, מתומחר בטווח של 52 עד 58 דולר. גולת הכותרת של המוצר היא כיס ייעודי המובנה בתוך הנעל, המאפשר להכניס לתוכו AirTag בצורה בטוחה ודיסקרטית. על פי החברה, התא מתוכנן כך שהוא לא יורגש על ידי הילד ולא יפגע בנוחות ההליכה או הריצה. הפרסומת הרשמית של המוצר אף מדגישה כי תג המעקב יהיה "מוסתר לחלוטין", מה שמעלה את האפשרות שהילד כלל לא יהיה מודע לקיומו.
המהלך של סקצ'רס ממחיש את ההתפתחות של שוק האביזרים סביב ה-AirTag. מה שהחל כמוצר שנועד לאיתור מפתחות, ארנקים ומזוודות, הפך לפלטפורמה של ממש, עם אינספור יצרניות צד-שלישי המפתחות מוצרים ייעודיים להטמעתו. הנעל החדשה של סקצ'רס היא אחת הדוגמאות הבולטות לשילוב אינטגרלי של הטכנולוגיה במוצר צריכה יומיומי, המיועד לפתור צורך ספציפי של הורים מודאגים.
כמובן, מוצרים מסוג זה מעלים באופן טבעי גם שיח על פרטיות וההיבטים האתיים של מעקב אחר ילדים. בעוד שהיכולת לדעת את מיקומו של ילד מעניקה שקט נפשי להורים רבים, האופי הנסתר של הפתרון פותח דיון לגבי הגבולות הראויים למעקב, במיוחד כאשר הוא נעשה ללא ידיעת הילד עצמו.

בסקצ'רס כבר נערכים לעתיד, ומציינים כי גם הדור הבא של תג המעקב, AirTag 2, צפוי לשמור על אותו מבנה פיזי, כך שהוא יתאים גם הוא לנעליים החדשות.
הוגים הזויים
תנו לילדים קצת חופש