היום שרבים ממשתמשי וואטסאפ חששו ממנו מתקרב בצעדי ענק. מטא (Meta), חברת האם של וואטסאפ (WhatsApp), מרחיבה את בדיקות הבטא לשילוב פרסומות ישירות באפליקציה. לאחר שנים שבהן נותרה נקייה ממודעות, הפלטפורמה הפופולרית בעולם עוברת שינוי יסודי שנועד ליישר קו עם המודל העסקי של מטא ולהפוך אותה למנוע הכנסות משמעותי. הגרסאות האחרונות של הבטא, הן באנדרואיד והן ב-iOS, חושפות כיצד בדיוק ייראו פרסומות בוואטסאפ.

השילוב צפוי להתרחש בשתי חזיתות עיקריות, שתיהן ממוקדות בלשונית ה"עדכונים" (Updates), המאכלסת את הסטטוסים והערוצים. החזית הראשונה והבולטת יותר היא "פרסומות בסטטוס" (Status Ads). בדומה למודל המוכר מאינסטגרם, בין עדכוני הסטטוס של חבריכם יופיעו סטוריז ממומנים שיסומנו בתווית ברורה "Sponsored". למשתמשים תהיה אפשרות להחליק כדי לדלג על המודעה ואף לחסום מפרסמים ספציפיים.
החזית השנייה היא "ערוצים מקודמים" (Promoted Channels). כאן, מטא תאפשר ליוצרי תוכן, עסקים וארגונים לשלם כדי להבליט את הערוץ שלהם ברשימת הערוצים המומלצים. גם במקרה זה, הערוצים יסומנו באופן ברור כממומנים, במטרה להגביר את החשיפה והמצטרפים החדשים. מהלך זה נועד להפוך את וואטסאפ לפלטפורמה אטרקטיבית \ רווחית יותר עבור מותגים ועסקים.

אחת השאלות הגדולות ביותר שמהלך זה מעלה נוגעת לפרטיות ולמיקוד המודעות. מטא ממהרת להרגיע ומסבירה כי כברירת מחדל, המיקוד יתבסס על מידע מוגבל ולא אישי, כמו שפת המכשיר, אזור גאוגרפי כללי, והערוצים הציבוריים אחריהם המשתמש עוקב. עם זאת, למשתמשים תוצע האפשרות (שאינה פעילה כברירת מחדל) לחבר את חשבון הוואטסאפ שלהם ל"מרכז החשבונות" של מטא. מי שיבחר לעשות זאת יאפשר לחברה להשתמש במידע על תחומי העניין שלו מפייסבוק ומאינסטגרם כדי להציג לו פרסומות ממוקדות יותר גם בוואטסאפ.