מיקרוסופט בוחנת דרך חדשה וחכמה יותר להאריך את חיי הסוללה במחשבים ניידים וטאבלטים המריצים את מערכת ההפעלה ווינדוס 11. בגרסת הפיתוח האחרונה למשתתפי ערוץ ה-Canary בתוכנית ה-Windows Insider, החברה הפעילה לראשונה תכונה חדשה בשם "חיסכון אנרגיה אדפטיבי", המבטיחה גישה דינמית ופחות פולשנית לניהול צריכת החשמל.
השינוי מגיע כדי לטפל בחסרונות של מנגנון חיסכון הסוללה הקיים בווינדוס 11, הנחשב לבסיסי למדי. המצב הנוכחי פועל על פי חוק פשוט: כאשר הסוללה מגיעה לאחוז מסוים שהוגדר מראש (למשל, 20%), המערכת נכנסת למצב חיסכון. במצב זה, היא מבצעת פעולות אגרסיביות כמו עמעום משמעותי של המסך, השבתת אפקטים ויזואליים והגבלת פעילות של אפליקציות ברקע. אף שהדבר יעיל, הוא פוגע באופן מורגש בחוויית השימוש.

הגישה החדשה, "חיסכון אנרגיה אדפטיבי", היא מתוחכמת יותר. במקום להתבסס רק על אחוז הסוללה, המערכת תדע להפעיל ולכבות את מצב החיסכון באופן דינמי, בהתבסס על גורמים נוספים כמו מצב החשמל הנוכחי של המחשב ועומס המערכת. כך למשל, המערכת תוכל להפעיל צעדי חיסכון גם כשהסוללה מלאה, אם היא מזהה שהמשתמש אינו מבצע פעולות אינטנסיביות.
היתרון המרכזי למשתמש הוא שהמצב האדפטיבי החדש אינו מעמעם את תאורת המסך. בכך, מיקרוסופט מאפשרת הארכה של חיי הסוללה מבלי לפגוע באופן משמעותי בחוויית הצפייה והעבודה, שהיא קריטית במכשירים ניידים.

התכונה החדשה, הזמינה כעת לבדיקה בגרסת ווינדוס 11 מספר 27898, אינה מופעלת כברירת מחדל. משתמשים המעוניינים להתנסות בה יצטרכו להפעיל אותה באופן ידני דרך תפריט ההגדרות (תחת מערכת > צריכת חשמל וסוללה), כאשר מצב החיסכון מבוסס האחוזים יישאר ברירת המחדל.
השקת התכונה החדשה אינה מקרית, והיא מגיעה כתגובה ישירה לביקורת שנמתחה לאחרונה על ווינדוס 11, על היותה מערכת כבדה, בזבזנית באנרגיה ולא מותאמת למכשירים ניידים ולקונסולות משחקים ניידות. כחלק מהמאמץ הכולל לטפל בבעיות אלו, מיקרוסופט הכריזה לאחרונה גם על כוונתה לפתח גרסה רזה ונקייה יותר של ווינדוס 11, המיועדת במיוחד למכשירי גיימינג ניידים.