מלחמת הבינה מלאכותית עוברת מהמסכים של המחשב והסמארטפון אל הזירה החשובה הבאה: הרכב. היכולת לשלב עוזר קולי חכם באמת בתוך חווית הנהיגה נתפסת על ידי ענקיות הטכנולוגיה כזירת התחרות המרכזית הבאה, והחברה שתצליח להשתלט על תחום זה תזכה ביתרון אסטרטגי משמעותי. כעת, נראה שהירייה הראשונה בקרב הזה נורתה על ידי אילון מאסק.
בעדכון התוכנה האחרון שלה (2025.26), טסלה החלה להפיץ את העוזר הקולי המתקדם Grok של חברת xAI לרכביה. במהלך זה, מאסק ו-xAI עקפו את גוגל (Google) והקדימו אותה בשילוב עוזר AI מודרני ברכב. באופן מפתיע, מערכת ה-Android Auto של גוגל עדיין מסתמכת על ה-Google Assistant הוותיק, שעובד על בסיס פקודות "רובוטיות", במהלך כנס המפתחים השנתי ה-Google I/O 2025 שנערך בחודש מאי האחרון, הציגה גוגל את Gemini לרכבים, אך זאת טרם שילבה את יכולותיו המתקדמות. מאסק, למעשה, הצליח להביא צ'אטבוט שיחתי מלא לתוך תא הנהג לפני גוגל עצמה.
בשלב זה, שילוב ה-Grok נמצא בגרסת בטא והוא מוגבל. המערכת יכולה לענות על שאלות, לספק מידע ולנהל שיחה, אך היא אינה יכולה לשלוט על פונקציות ברכב, כמו שינוי טמפרטורה במזגן או הפעלת ניווט. עבור פעולות אלו, הנהגים עדיין נדרשים להשתמש במערכת הפקודות הקוליות הרגילה. התכונה זמינה כרגע בארה"ב בלבד, דורשת חומרת AMD ומנוי קישוריות פרימיום.
אסטרטגיית הנגד של גוגל, ככל הנראה, תתבסס על היקף ולא על בלעדיות. בעוד ש-Grok מוגבל כרגע לרכבי טסלה בלבד, החזון של גוגל עבור Gemini הוא כנראה השקה רחבה על פני מאות דגמי רכב מיצרניות שונות, דרך פלטפורמת ה-Android Auto.

ומה לגבי אפל? אם הקרב על הרכב הוא אכן הדבר הגדול הבא, נראה שאפל עדיין לא ממש במשחק. החברה אמנם הכריזה לאחרונה על פלטפורמת ה-Apple Intelligence השאפתנית שלה, אך לא נמסר כל מידע לגבי כוונתה לשלב את היכולות הללו במערכת ה-CarPlay. נכון לעכשיו, סירי ב-CarPlay נותרה עוזרת קולית בסיסית, הרחוקה שנות אור מהיכולות השיחתיות שמציעות המתחרות. ההתמקדות של אפל בחוויות על גבי האייפון והמק בלבד, משאירה את הזירה המוטורית פתוחה לחלוטין למאבק בין מאסק לגוגל.
השקת Grok ברכבי טסלה, גם אם חלקית, היא צעד ראשון ומשמעותי. היא נותנת למיליוני נהגים התנסות ראשונה עם AI מתקדם ברכב, ומציבה את טסלה ו-xAI בעמדת הובלה במירוץ החשוב הזה.