הקרב על הרכב: גרוק של מאסק עוקף את Gemini של גוגל

אילון מאסק ביצע מהלך אסטרטגי משמעותי והשיק את Grok ברכבי טסלה, ובכך פתח חזית חדשה במלחמת הבינה המלאכותית – המאבק על שליטה בתא הנהג.

אבי דוד
מאת אבי דוד
3 דקות קריאה
גרוק בטסלה | תמונה: מוקאפ
גרוק בטסלה | תמונה: מוקאפ
אמ;לק
  • בעוד שהמרוץ בבינה המלאכותית מתמקד בצ'אטבוטים, הזירה הגדולה הבאה היא הרכב, וטסלה מבצעת את המהלך הראשון.
  • העוזר הקולי של xAI הושק רשמית ברכבי טסלה, ובכך הקדים את גוגל, שטרם שילבה את Gemini במערכת ה-Android Auto.
  • בזמן שמאסק וגוגל נלחמים על השליטה ברכב, פלטפורמת ה-Apple Intelligence של אפל עדיין לא מראה סימנים להגעה למערכת ה-CarPlay.

מלחמת הבינה מלאכותית עוברת מהמסכים של המחשב והסמארטפון אל הזירה החשובה הבאה: הרכב. היכולת לשלב עוזר קולי חכם באמת בתוך חווית הנהיגה נתפסת על ידי ענקיות הטכנולוגיה כזירת התחרות המרכזית הבאה, והחברה שתצליח להשתלט על תחום זה תזכה ביתרון אסטרטגי משמעותי. כעת, נראה שהירייה הראשונה בקרב הזה נורתה על ידי אילון מאסק.

בעדכון התוכנה האחרון שלה (2025.26), טסלה החלה להפיץ את העוזר הקולי המתקדם Grok של חברת xAI לרכביה. במהלך זה, מאסק ו-xAI עקפו את גוגל (Google) והקדימו אותה בשילוב עוזר AI מודרני ברכב. באופן מפתיע, מערכת ה-Android Auto של גוגל עדיין מסתמכת על ה-Google Assistant הוותיק, שעובד על בסיס פקודות "רובוטיות", במהלך כנס המפתחים השנתי ה-Google I/O 2025 שנערך בחודש מאי האחרון, הציגה גוגל את Gemini לרכבים, אך זאת טרם שילבה את יכולותיו המתקדמות. מאסק, למעשה, הצליח להביא צ'אטבוט שיחתי מלא לתוך תא הנהג לפני גוגל עצמה.

בשלב זה, שילוב ה-Grok נמצא בגרסת בטא והוא מוגבל. המערכת יכולה לענות על שאלות, לספק מידע ולנהל שיחה, אך היא אינה יכולה לשלוט על פונקציות ברכב, כמו שינוי טמפרטורה במזגן או הפעלת ניווט. עבור פעולות אלו, הנהגים עדיין נדרשים להשתמש במערכת הפקודות הקוליות הרגילה. התכונה זמינה כרגע בארה"ב בלבד, דורשת חומרת AMD ומנוי קישוריות פרימיום.

אסטרטגיית הנגד של גוגל, ככל הנראה, תתבסס על היקף ולא על בלעדיות. בעוד ש-Grok מוגבל כרגע לרכבי טסלה בלבד, החזון של גוגל עבור Gemini הוא כנראה השקה רחבה על פני מאות דגמי רכב מיצרניות שונות, דרך פלטפורמת ה-Android Auto.

ומה לגבי אפל? אם הקרב על הרכב הוא אכן הדבר הגדול הבא, נראה שאפל עדיין לא ממש במשחק. החברה אמנם הכריזה לאחרונה על פלטפורמת ה-Apple Intelligence השאפתנית שלה, אך לא נמסר כל מידע לגבי כוונתה לשלב את היכולות הללו במערכת ה-CarPlay. נכון לעכשיו, סירי ב-CarPlay נותרה עוזרת קולית בסיסית, הרחוקה שנות אור מהיכולות השיחתיות שמציעות המתחרות. ההתמקדות של אפל בחוויות על גבי האייפון והמק בלבד, משאירה את הזירה המוטורית פתוחה לחלוטין למאבק בין מאסק לגוגל.

השקת Grok ברכבי טסלה, גם אם חלקית, היא צעד ראשון ומשמעותי. היא נותנת למיליוני נהגים התנסות ראשונה עם AI מתקדם ברכב, ומציבה את טסלה ו-xAI בעמדת הובלה במירוץ החשוב הזה.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *