יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD מבצעת מהלך שובר שוק וחסר תקדים בעולם הרכב האוטונומי. בהודעה רשמית שפרסמה ברשת החברתית Weibo, מתחייבת החברה לקחת אחריות מלאה ולכסות את כל הנזקים במקרה של תאונה שתיגרם כתוצאה משימוש במערכת החניה האוטונומית החדשה שלה, המכונה "עין האלוהים" (God's Eye).
ההבטחה הדרמטית נועדה להפגין את ביטחונה המוחלט של החברה בטכנולוגיה שפיתחה, אשר לטענתה, הגיעה לרמה 4 של אוטונומיה בפעולת החניה. בסולם הנהיגה האוטונומית, רמה 4 משמעותה שהמערכת מסוגלת לבצע את משימת החניה באופן מלא לחלוטין, ללא כל צורך בהתערבות או פיקוח של הנהג, בתנאים מוגדרים מראש. החברה מבהירה כי לקוחות שרכבם יינזק במהלך שימוש במערכת לא יצטרכו לפנות לחברת הביטוח שלהם, אלא יוכלו לפנות ישירות ל-BYD לקבלת פיצוי מלא.

חשוב להדגיש כי ההתחייבות לרמה 4 נוגעת אך ורק למערכת החניה. יכולות עזר הנהג האחרות של מערכת "עין האלוהים", המשמשות לנהיגה בכביש, נותרו ברמה 2, בדומה למערכות אחרות בשוק, ועדיין דורשות מהנהג להחזיק את ההגה ולהיות מוכן להשתלט על הרכב בכל רגע.

ההכרזה של BYD מציבה אותה בחזית הטכנולוגית העולמית. עד כה, יצרנית הרכב היחידה שהציגה מערכת חניה ברמה 4 היא מרצדס-בנץ, אך השימוש בה מוגבל כיום לחניון אחד בלבד בנמל התעופה של שטוטגרט. המהלך מהווה קריאת תיגר ישירה על יצרניות אחרות, ובראשן טסלה. בעוד שאילון מאסק מרבה לדבר על עתיד אוטונומי לחלוטין, מערכות ה-Autopilot וה-FSD של טסלה עדיין מוגדרות ברמה 2. גם תכונת החניה האוטומטית של טסלה, Autopark, זכתה לביקורות מעורבות, כאשר נהגים רבים דיווחו על חוסר דיוק בפעולתה.
המהלך של BYD הוא לא רק הפגנת יכולת טכנולוגית, אלא גם מהלך שיווקי מבריק. בתעשייה שבה אמון הצרכנים בטכנולוגיה אוטונומית הוא עדיין שברירי, לקיחת אחריות פיננסית מלאה על תקלות היא הדרך האולטימטיבית לבנות אמון ולהסיר חששות. הצעד הנועז מגיע בתקופה שבה BYD כבר עקפה את טסלה במכירות הרכב השנתיות, והוא מחזק את מעמדה ככוח עולה ומוביל בשוק הרכב החשמלי העולמי. כעת, הלחץ עובר למתחרות, שיידרשו להוכיח כי גם הן בטוחות מספיק בטכנולוגיה שלהן כדי לעמוד מאחוריה באותה רמת אחריות.