דיווח: אפל החלה בבחינת אב-טיפוס של אייפון מתקפל

על פי דיווח של DigiTimes, אפל מתמקדת כעת בפיתוח האייפון המתקפל, ודוחה את תוכניותיה למכשיר גדול יותר, במהלך המדגים את גישתה הזהירה למתקפלים.

אבי דוד
מאת אבי דוד
2 דקות קריאה
אייפון מתקפל | תמונה: Apple Insider
אייפון מתקפל | תמונה: Apple Insider
אמ;לק
  • על פי דיווח, אפל החלה ביוני בבחינת אב-טיפוס ראשוני של האייפון המתקפל, עם צפי השקה למחצית השנייה של 2026.
  • במקביל, אפל החליטה להשהות את הפרויקט לפיתוח אייפד מתקפל, בשל עלויות גבוהות וביקוש חלש מהצפוי.
  • המהלך מדגים את הגישה הפרפקציוניסטית של אפל, המפתחת את המכשיר למעלה מחמש שנים, בניגוד למתחרות שכבר נמצאות בשוק.

אחרי שנים של שמועות, ספקולציות ופטנטים, נראה שאפל (Apple) סוף סוף מבצעת צעד משמעותי לקראת כניסה לשוק הסמארטפונים המתקפלים. על פי דיווח חדש של DigiTimes, המבוסס על מקורות בשרשרת האספקה, אפל החלה בחודש יוני האחרון בשלב בחינת אב-הטיפוס הראשוני (P1) של האייפון מתקפל. במקביל, הדיווח חושף כי החברה החליטה להשהות את הפרויקט השאפתני יותר לפיתוח אייפד מתקפל.

ההתמקדות באייפון המתקפל מגיעה לאחר תהליך פיתוח ארוך ומדוקדק, כיאה לאפל. כפי שחשפנו כאן ב-The Verifier לראשונה, הפרויקט נמצא בעבודה כבר למעלה מחמש שנים ועבר יותר מעשרה עיצובים מחדש לאורך הדרך. הגישה הפרפקציוניסטית הזו היא הסיבה המרכזית לכך שאפל עדיין לא נכנסה לשוק, בעוד מתחרותיה מעולם האנדרואיד כבר השיקו מספר דורות של מכשירים מתקפלים. גם כעת, רכיבים מרכזיים כמו מנגנון הציר עדיין נמצאים בשלבי פיתוח סופיים. אם תהליך הפיתוח יתקדם כמתוכנן, המכשיר צפוי להשלים את שלבי הבדיקות עד סוף 2025, מה שיסלול את הדרך להשקה במחצית השנייה של שנת 2026.

בניגוד להתקדמות בפרויקט האייפון, אפל החליטה לעצור את הפיתוח של אייפד מתקפל. הסיבות לכך, על פי הדיווח, הן שילוב של אתגרי ייצור, העלות הגבוהה של טכנולוגיית מסכים גמישים בגדלים גדולים, ובעיקר, ביקוש צרכנים חלש מהצפוי למכשירים מתקפלים בעלי מסך גדול. החלטה זו מגיעה לאחר שמועות קודמות על כך שאפל בוחנת אב-טיפוס בגודל 18.8 אינץ'.

הכניסה המאוחרת של אפל לשוק מתרחשת בתקופה מעניינת. תחזיות של חברת המחקר DIGITIMES Research צופות צמיחה מתונה בלבד בשוק הטלפונים המתקפלים במהלך 2025. נתוני המכירות המאכזבים של ה-Galaxy S25 Edge הדקיק של סמסונג עשויים גם הם להצביע על אתגרי ביקוש רחבים יותר בשוק מכשירי הפרימיום.

הערכות המשלוחים הראשוניות עבור האייפון המתקפל עומדות על כ-7 מיליון יחידות, נתון שמרני יחסית המדגיש את הזהירות של אפל. נראה כי החברה מעדיפה להיכנס לשוק באופן איטי ומחושב, ובוחרת להתמקד תחילה במוצר בעל פוטנציאל המכירות הגבוה ביותר – האייפון – לפני שהיא מהמרת על קטגוריות חדשות יותר כמו האייפד המתקפל.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *