חברת האביזרים הפופולרית Anker הכריזה על ריקול (Recall) גלובלי נוסף, השני שלה החודש, עבור מספר דגמים של סוללות ניידות (Power Banks) עקב סיכון בטיחותי. החברה מזהירה כי סוללות הליתיום-יון בדגמים אלו עלולות להתחמם יתר על המידה, מה שעלול לגרום להתכה של מעטפת הפלסטיק, לעשן ובמקרים חמורים אף להתלקחות.

ההכרזה הנוכחית מגיעה זמן קצר לאחר ריקול קודם שהתמקד בדגם Anker PowerCore 10000 (A1263). כעת, החברה מרחיבה את האזהרה וכוללת חמישה דגמים נוספים שנמכרו בשווקים שונים ברחבי העולם. אם רכשתם סוללה ניידת של החברה, חשוב לבדוק האם היא אחד מהדגמים הבאים שנמצאים ברשותכם:
- Anker Power Bank (10K, 22.5W) – דגם A1257
- Anker Power Bank (20,000mAh, 22.5W, Built-In USB-C Cable) – דגם A1647
- Anker MagGo Power Bank (10,000mAh, 7.5W) – דגם A1652
- Anker Zolo Power Bank (20K, 30W, Built-In USB-C and Lightning Cable) – דגם A1681
- Anker Zolo Power Bank (20K, 30W, Built-In USB-C Cable) – דגם A1689
מקור הבעיה, על פי החברה, הוא כשל ייצור שהתגלה בתאי סוללת ליתיום-יון שהגיעו מספק יחיד. במסגרת בקרת איכות מחמירה שהחברה החלה ליישם מוקדם יותר השנה, התגלה כי תאים אלו נושאים סיכון להתחממות יתר. ב-Anker מדגישים כי הסיכוי לתקלה בפועל הוא מינימלי, אך מתוך משנה זהירות ואחריות כלפי הלקוחות, הוחלט להכריז על ריקול יזום.
כיצד לפעול אם יש ברשותכם סוללה של Anker?
החברה קוראת לכלל הלקוחות שברשותם אחד מהדגמים המצוינים למעלה להפסיק את השימוש בהם באופן מיידי. השלב הבא הוא לבדוק האם המכשיר הספציפי שברשותכם כלול בריקול. ניתן לעשות זאת על ידי כניסה לעמוד הריקול הרשמי באתר האינטרנט של Anker, שם תתבקשו להזין את המספר הסידורי של המוצר (Serial Number).



במידה ואחד מהמוצרים שברשותכם נכלל בריקול, תתבקשו להציג הוכחת רכישה. לאחר אימות הפרטים, תוכלו לבחור בין קבלת מוצר חלופי ותקין לבין קבלת שובר מתנה לשימוש באתר של Anker.
בעוד שביצוע ריקול הוא צעד אחראי מצד כל חברה המגלה פגם במוצריה, העובדה כי מדובר בפעם השנייה בתוך חודש קצר מעלה שאלות לגבי בקרת האיכות של ספקי הסוללות שעובדים עם Anker.