פלטפורמת הוידאו הקצר של יוטיוב, "שורטס", חווה צמיחה אדירה עם ממוצע של 200 מיליארד צפיות יומיות. כעת, נראה שגוגל מתכננת להזניק את הצמיחה הזו לשלב הבא, במהלך שעשוי לשנות לחלוטין את סוג התוכן שאנו רואים בפלטפורמה. מנכ"ל יוטיוב, ניל מוהאן, הכריז כי מחולל הוידאו מבוסס הבינה המלאכותית המתקדם ביותר של גוגל, Veo 3, ישולב ישירות בכלי היצירה של יוטיוב שורטס לקראת סוף הקיץ.

ההכרזה, שנעשתה במהלך פסטיבל קאן, מסמנת צעד משמעותי באסטרטגיית ה-AI של גוגל (Google). בעוד שליוצרים כבר ניתנו כלים בסיסיים כמו "Dream Screen" ליצירת רקעים, השילוב של Veo 3 הוא קפיצת מדרגה. מדובר במנוע המסוגל ליצור סרטוני וידאו וקול מתוך הנחיית טקסט פשוטה, ברמת ריאליזם גבוהה שלעיתים מקשה על ההבחנה בין תוכן שנוצר על ידי AI לבין וידאו אמיתי. "אני מאמין שהכלים הללו יפתחו נתיבי יצירה חדשים עבור כולם", אמר מוהאן.
החיבור בין Veo לשורטס נראה מתבקש. פורמט השורטס מוגבל ל-60 שניות, בעוד ש-Veo, בשל העלות החישובית האדירה, מפיק כיום קליפים קצרים באורך של 8 שניות בלבד. יוצרים יוכלו לשרשר מספר קליפים כאלה יחד כדי ליצור סרטון שורטס שלם. עם זאת, קיים אתגר טכני משמעותי: Veo מפיק כיום וידאו בפורמט מסך רחב (Landscape), בעוד ששורטס היא פלטפורמה המבוססת על וידאו אנכי (Portrait). משמעות הדבר היא שגוגל תצטרך לפתח גרסה מותאמת של המודל שתדע לייצר וידאו אנכי במיוחד עבור יוטיוב.
השאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא שאלת המחיר. מוהאן לא התייחס למודל התמחור עבור היוצרים, אך הגישה ל-Veo 3 כיום היא יקרה במיוחד ועומדת על 250 דולר לחודש עבור חבילת ה-AI Ultra של גוגל, המגבילה את המשתמש ל-125 סרטונים בחודש. סביר להניח שכלי כה עוצמתי לא יוצע בחינם ליוצרי השורטס, אך פרטים על כך צפויים להתפרסם לקראת ההשקה.