אחרי שנים של שמועות, הכחשות ותקופה ארוכה שבה נותרה נקייה ממודעות, מטא (Meta) מאשרת באופן רשמי: הפרסומות מגיעות לוואטסאפ (WhatsApp). החברה הודיעה על תוכנית מונטיזציה חדשה שתשנה את פניה של אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם, המונה מעל לשני מיליארד משתמשים. המהלך מסמן את סיומה של תקופה עבור האפליקציה, שנרכשה על ידי פייסבוק (כיום מטא) תמורת 19 מיליארד דולר בשנת 2014.
החשש הגדול ביותר של המשתמשים היה חדירת פרסומות לשיחות הפרטיות, אך בשלב זה, במטא מבטיחים שהמרחב הזה יישאר מוגן. על פי המודל החדש, הפרסומות לא יופיעו בצ'אטים האישיים או הקבוצתיים. במקום זאת, הן ישולבו בין עדכוני ה"סטטוס" של המשתמשים, באופן דומה מאוד לאופן שבו מוצגות כיום מודעות ב"סטוריז" של אינסטגרם.

לצד המודעות בסטטוס, מטא משיקה שני אפיקי רווח נוספים המיועדים לעסקים וליוצרי תוכן. הראשון הוא האפשרות לשלם עבור קידום "ערוצים" (Channels), כדי שאלו יקבלו חשיפה ויגיעו למשתמשים חדשים. השני הוא מתן אפשרות לבעלי ערוצים נבחרים לגבות דמי מנוי עבור גישה לתכנים בלעדיים. בחברה מציינים כי בשלב הראשון הם לא יגבו עמלה מדמי המנוי, אך רומזים כי ייתכן שהדבר ישתנה בעתיד.
ומה לגבי הפרטיות? במטא מנסים להרגיע את המשתמשים ומדגישים כי כל השיחות וההודעות האישיות יישארו מוצפנות מקצה לקצה וללא כל נגיעה של החברה. לטענתם, מיקוד הפרסומות יתבסס רק על מידע כללי כמו מדינה, שפה, והערוצים שאחריהם המשתמש עוקב. עם זאת, קיים סייג משמעותי: משתמשים שחיברו את חשבון הוואטסאפ שלהם ל"מרכז החשבונות" של מטא, יאפשרו לחברה להשתמש במידע על תחומי העניין שלהם מפייסבוק ואינסטגרם כדי להציג להם פרסומות מותאמות גם בוואטסאפ.
מניית החברה טיפסה ב-2.8% במסחר המקדים מיד לאחר פרסום הידיעה. ייתכן כי בעתיד, בדומה למתחרה טלגרם, וואטסאפ תציע מנוי פרימיום בתשלום שיאפשר חוויה נקייה מפרסומות? ימים יגידו.