fbpx

ב-2025 תשלמו פחות: yes תציע מסלול סטרימינג חדש עם פרסומות

yes מכינה מהלך שישנה את חוויית הסטרימינג שלכם - מה צפוי במסלולים החדשים ואיך הפרסומות יהפכו למותאמות אישית?

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon
תמונה: yes

חברת yes מתכננת שינוי משמעותי בשירותי הסטרימינג שלה, סטינג ו-yes+, עם מודל פרסומות חדש שצפוי להיות מושק במחצית השנייה של 2025. המהלך יציע לצופים שתי אפשרויות: מסלול מוזל הכולל פרסומות לצד מסלול נטול פרסומות, בדומה למודלים של נטפליקס (Netflix) ודיסני (Disney).

איך יעבדו הפרסומות בשירותי הסטרימינג של yes?

לפי דיווח באתר גלובס, yes תאפשר למנויים לבחור בין מסלול מוזל שיכלול פרסומות לבין מסלול פרימיום ללא פרסומות. פרסומות יופיעו בשלבים שונים בצפייה, כמו בתחילת התוכנית, במהלכה או בסופה.

מעבר לכך, החברה בוחנת דרכים נוספות לשילוב פרסומות. אפשרויות כמו הצגת באנרים בעת עצירת התוכן או פרסומות קצרות בממשק הכניסה נמצאות על הפרק. הפרסומות יהיו מותאמות אישית לתחומי העניין של הצופים, כדי להבטיח חוויה רלוונטית וממוקדת.

Ad image

yes מתמודדת בשוק תחרותי

כיום יש ל-yes כ-450 אלף מנויים בשירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט. החברה הציבה לעצמה יעד שאפתני של 550 אלף מנויים עד סוף 2025. המודל החדש הוא חלק ממאמץ להגדיל את ההכנסות בשוק שכולל מתחרות חזקות כמו סלקום ופרטנר.

yes לומדת מניסיונן של ענקיות בינלאומיות כמו נטפליקס ודיסני, שכבר השיקו מסלולי פרסומות משלהן. נטפליקס, אחת החלוצות להוביל את המודל, דיווחה כי כמחצית מהמנויים החדשים בוחרים במסלול המוזל. הצלחה דומה בישראל עשויה לחזק את המעמד של yes בשוק המקומי.

שיתוף הפעולה עם פרטנר: הזדמנות חדשה

במקביל למודל הפרסומות, yes מקדמת שיתוף פעולה עם פרטנר. במסגרת ההסכם, פרטנר תשדרג את שירות הסטרימינג שלה באמצעות הטכנולוגיה והתכנים של yes. המהלך צפוי להניב ל-yes הכנסה חודשית של כ-13 מיליון שקלים.

תמונה: yes

אם יאושר על ידי רשות התחרות, שיתוף הפעולה הזה עשוי להשפיע על כל שוק הטלוויזיה המקומי, שכן חברות נוספות, כמו הוט וסלקום, כבר פועלות לקדם שיתופי פעולה דומים כדי להישאר תחרותיות.

מגדילים את שוק הפרסום הישראלי

שוק הפרסום בישראל מגלגל כ-4 מיליארד שקל בשנה. כניסת yes לשוק עשויה לערער את המאזן ולגרום לשינויים משמעותיים. החברה כבר החלה במגעים עם מפרסמים וגופי מדיה, במטרה לנגוס בנתח מהשוק הזה.

כמו כן, ישנה הערכה שערוצים מסורתיים כמו 12 ו-13 יאלצו להציע מודלים דומים בשירותים הדיגיטליים שלהם. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יגיבו הצופים בישראל לשילוב פרסומות. מצד אחד, מסלול מוזל עשוי למשוך קהל רחב יותר. מצד שני, לקוחות מסוימים עלולים להירתע מפרסומות כחלק מהחוויה.

האם הייתם בוחרים במסלול המוזל עם פרסומות או שהייתם מעדיפים לשלם יותר על התכנים ללא? שתפו אותנו בקבוצת הטלגרם שלנו.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.