ג'נרל מוטורס מתייעלת: עשרות מפוטרים במרכז הפיתוח בישראל | The Verifier
תמונה: Elishia Jayye, Unsplash

ג’נרל מוטורס מתייעלת: עשרות מפוטרים במרכז הפיתוח בישראל

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס מבצעת שינויים משמעותיים בפעילותה העולמית, עם השלכות ישירות על מרכז הפיתוח שלה בישראל. בעוד החברה מצהירה על מחויבותה לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, היא נאלצת לבצע התאמות בכוח האדם.

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

ענקית הרכב האמריקאית ג’נרל מוטורס (GM) הודיעה השבוע על תוכנית נרחבת לפיטורי עובדים, המצטרפת למגמה הולכת וגוברת בתעשיית הטכנולוגיה העולמית בשנת 2024. החברה מתכננת לפטר כאלף עובדים מחטיבת התוכנה והשירותים העולמית שלה, כאשר עשרות עובדים ממרכז הפיתוח בהרצליה, ישראל, כבר הוזמנו לשימוע לפני פיטורים.

מרכז הפיתוח הישראלי של GM, שהוקם ב-2008 ומעסיק כיום למעלה מ-800 מפתחים, מתמקד בטכנולוגיות מתקדמות לרכבי העתיד, כולל בינה מלאכותית, מצלמות מתקדמות ולמידת מכונה. הפיטורים במרכז זה משקפים את האתגרים העומדים בפני תעשיית הרכב והטכנולוגיה בעידן של שינויים מהירים ומעבר לרכבים חשמליים ואוטונומיים.

Ad image

ג’נרל מוטורס ישראל הסבירה כי הקיצוצים הם חלק מהליך שינוי ארגוני גלובלי שמטרתו לאפשר לחברה לפתח במהירות ובמקצועיות מערכות מתקדמות לרכבים עתידיים. למרות הפיטורים, החברה מדגישה כי היא ממשיכה לגייס לתפקידי פיתוח מסוימים בישראל ולהשקיע בחדשנות מקומית.

GM אינה לבדה בצעד זה. מספר חברות טכנולוגיה מובילות נוספות הודיעו על קיצוצים משמעותיים בתחילת 2024, ביניהן מיקרוסופט ואינטל. מיקרוסופט הודיעה על פיטורים נוספים רק לאחרונה, בעוד אינטל המשיכה במגמת ההתייעלות שהחלה בשנה שעברה והודיעה על פיטורים של לא פחות מ15,000 עובדים מסביב לעולם.

הסיבות לגל הפיטורים הנוכחי מגוונות וכוללות ככל הנראה חששות מפני האטה כלכלית עולמית, שינויים מהירים בתעשיית הרכב, והצורך של חברות להתאים את גודלן לתנאי השוק הנוכחיים לאחר תקופת צמיחה מהירה בשנים האחרונות. בנוסף, ישנו לחץ גובר מצד משקיעים להגדיל את הרווחיות והיעילות התפעולית.

למרות האתגרים, תעשיית הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ולהשקיע בתחומים חדשים. לדוגמה, בתחילת 2024 GM הובילה גיוס של 39 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי אדיוניקס, המפתח טכנולוגיה לשיפור ביצועי סוללות לרכב. צעד זה מדגיש את המשך המחויבות של החברה לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, גם בתקופה של התייעלות ארגונית.

גל הפיטורים הנוכחי מציב אתגרים משמעותיים בפני עובדים רבים בתעשיית הטכנולוגיה, אך גם יוצר הזדמנויות חדשות. מומחים בתחום צופים כי חלק מהעובדים המפוטרים עשויים לפנות להקמת סטארט-אפים משלהם או למעבר לתחומים מתפתחים כמו בינה מלאכותית וטכנולוגיות ירוקות, שממשיכים לצמוח גם בתקופה זו.

בעוד שהפיטורים בג’נרל מוטורס ובחברות טכנולוגיה אחרות מעוררים דאגה, הם גם משקפים את הדינמיות של התעשייה ואת הצורך המתמיד בהתאמה לשינויים טכנולוגיים ושוקיים. ככל שהשנה מתקדמת, נראה כי חברות וכלכלות שיצליחו להסתגל במהירות לשינויים אלה עשויות למצוא את עצמן בעמדה טובה יותר להצלחה בעידן הדיגיטלי המתפתח של שנת 2024 ומעבר לה.

שתפו כתבה
מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.