אילון מאסק תוקף שוב את WhatsApp על פגיעה בפרטיות | The Verifier

אילון מאסק תוקף שוב את WhatsApp על פגיעה בפרטיות

משתמשים מתלוננים שלאחר התכתבויות ב-WhatsApp לגבי נושא מסויים, לפתע מופיעות פרסומות באפליקציות של מטא כמו פייסבוק ואינסגרם. אילון מאסק בתגובה - ״הם קוראים את ההודעות שלכם בלילה״.

מאת אבי דוד | Avi David

אילון מאסק, הבעלים של פלטפורמת X (לשעבר טוויטר), חידש את הביקורת שלו על האופן שבו WhatsApp מטפלת בנתונים אישיים. מנכ”ל טסלה ו-SpaceX הטיל ספק ביום שבת האחרון באמצעי האבטחה של הפלטפורמה בתגובה לשאלת משתמש.

משתמש ב-X שאל: “אם הודעות ווטסאפ מוצפנות מקצה לקצה, מדוע אנחנו רואים פרסומות שקשורות לדברים שדיברנו עליהם בצ’אטים שלנו?” מאסק השיב בתמצית: “WhatsApp בכלל לא מאובטחת.”

Ad image

התגובה האחרונה הזו היא חלק ממחלוקת רחבה יותר בין מאסק לאפליקציית המסרים הפופולרית WhatsApp, שנמצאת בבעלות תאגיד הענק Meta של מארק צוקרברג.

באירוע אחר שהתרחש בחודש מאי האחרון, מאסק הגיב לפוסט ב-X שטען כי “ווטסאפ מייצאת נתוני משתמשים בלילה, אשר מנותחים ומשמשים לפרסום ממוקד, מה שהופך את המשתמשים למוצר, ולא ללקוח.”

בתגובה לטענותיו של מאסק, וויל קת’קראט, ראש WhatsApp, הגיב ב-X: “רבים כבר אמרו זאת, אבל שווה לחזור: זה לא נכון. אנחנו לוקחים את נושא האבטחה ברצינות ולכן אנחנו מצפינים את ההודעות שלך מקצה לקצה. הן לא נשלחות אלינו בכל לילה או מיוצאות אלינו.”

עם זאת, החוקר בתחום אבטחת המידע טומי מיסק הצטרף לדיון והבהיר שבעוד שהודעות בווטסאפ מוצפנות מקצה לקצה, צורות אחרות של נתוני משתמש לא. “המטא-דאטה כגון מיקום המשתמש, עם מי המשתמש מתקשר, דפוסי הפעילות של המשתמש ברשת וכו’. הפרטיות שלך משמשת אכן לפרסום ממוקד ברחבי שירותי Meta”, הסביר מיסק. “אז אילון מאסק צודק”, סיכם.

בשנת 2022, במהלך רכישת טוויטר, טען מאסק שלצוקרברג יש שליטה מוגזמת ברשתות החברתיות, וכינה אותו “מארק צוקרברג ה-14” בהתייחס ללואי ה-14, המלך האוטוקרטי של צרפת.

היריבות בין מאסק לצוקרברג הסלימה עוד יותר בשנת 2023 כאשר Meta השיקה את Threads, פלטפורמה שנועדה לשיחות מקוונות בזמן אמת, ונראית כמתחרה ישירה לטוויטר. למרות שצברה 100 מיליון משתמשים זמן קצר לאחר ההשקה, הפופולריות של Threads דעכה במהירות, אך המתיחות בין שני ענקי הטכנולוגיה נותרו.

שתפו כתבה
מאת אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra