הוכרז: Galaxy Z Flip6 – יותר פרסונליזציה ו-Galaxy AI | The Verifier

הוכרז: Galaxy Z Flip6 – יותר פרסונליזציה ו-Galaxy AI

מאת אלעד קאופמן | Elad Kaufman

היום (10.7, ד’) התקיים בפריז אירוע ה-Galaxy Unpacked החצי־שנתי של סמסונג (Samsung). באירוע הוכרז הדגם החדש בסדרת מתקפלי הצדפה הנמכרת של החברה: ה־Galaxy Z Flip 6. צרכנים רבים ברחבי הרשת לא יכלו לחכות למכשיר בסבלנות, והפרטים על המכשיר הודלפו, הרקעים שלו הודלפו, ואז גם כל מה שנשאר לדעת – הודלף כמובן.

זוג המסכים וזוג המצלמות

ה־Galaxy Z Flip6 מצויד במסך ראשי מתקפל עם פאנל Dynamic AMOLED 2X בגודל 6.7 אינץ’ באיכות FHD+ עם צפיפות פיקסלים של 425ppi וקצב רענון משתנה 1-120Hz בטכנולוגיית LTPO. המסך המשני מגיע עם פאנל LCD IPS מה שמוגדר שנמוך בהשוואה לדגם הקודם שבו שולב פאנל Super AMOLED. המסך המשני שבגב המכשיר בגודל 3.4 אינץ’ באיכות 720×748, עם צפיפות פיקסלים של 306ppi ותמיכה בקצב רענון 60Hz. כמו בדור הקודם, המסך המשני מגיע בצורת “צדפה”. בשונה ממתקפלים אחרים, ה־Z Flip6 לא מאפשר הרצה של כלל היישומים המותקנים עם המסך המשני, ומגביל את השימוש ליישומים מותאמים ולווידג’טים ייעודיים. המסך החיצוני מוגן על ידי זכוכית Gorilla Glass Victus 2 כמו בדגם הקודם.

Ad image
תמונה: סמסונג

המצלמה הראשית מקבלת שדרוג ומתחדשת בחיישן 50 מגה־פיקסל המאפשר צילום 2X ללא איבוד רזולוציה וייצוב אופטי. המצלמה האולטרה־רחבה מגיעה עם חיישן 12 מגה־פיקסל ללא ייצוב אופטי ופוקוס אוטומטי, שזהה לדור הקודם. גם מצלמת הסלפי בעלת חיישן ה־10 מגה־פיקסל מגיעה ללא ייצוב אופטי ופוקוס אוטומטי – וזהה לדור הקודם. אחד היתרונות המרכזיים של תצורת הצדפה של ה־Flip היא האפשרות לצלם סלפי באמצעות המצלמה הראשית, ככה שכנראה שאי־שדרוגה של המצלמה הקדמית לא תשפיע על רבים. בסמסונג מתגאים בשימוש במנוע עיבוד התמונה ProVisual, ששולב גם בסדרת ה־Galaxy S24.

ביצועים ו־AI

ערכת השבבים שסמסונג בחרו ל־Z Flip6 היא ה־Snapdragon 8 Gen 3 מבית קוואלקום (Qualcomm) ששולבה גם בשאר מכשירי הדגל של החברה בשנה האחרונה, ומיוצרת בטכנולוגיית ייצור בגודל 4־ננומטר במפעלי TSMC. לראשונה בסדרת ה־Z Flip, סמסונג שילבו פלטת קירור (Vapor chamber) שתעזור לקרר את המעבד ותשפר את הביצועים. הסוללות מקבלות קפיצה קטנה ומגיעות לנפח כולל של 4,000 מיליאמפר־שעה, ונטענות במהירות חוטית מירבית של 25 וואט ואל־חוטית מירבית של 15 וואט. מהירות הטעינה איטית ביחס למתקפלים האחרים בשוק.

Samsung Galaxy Flip6 | תמונה: סמסונג

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 14 ועליה ממשק המשתמש של סמסונג OneUI 6.1. גם למכשירי סדרת ה־Z, סמסונג הביאו את פיצ’רי ה־Galaxy AI שהוכרזו עם סדרת ה־Galaxy S24; הקף לחיפוש, מתרגם בלייב, תרגום שיחות, עריכת תמונות בעזרת AI ג’נרטיבי, קיצור מידע באמצעות Note Assist ותמלול הקלטות קוליות. ה”מתרגם בלייב” עבר התאמה מיוחדת ל־Z Flip6 המתקפל, ומראה בכל מסך את תרגום השיחה בשביל הצד השני. המסך החיצוני של ה־Z Flip6 יאפשר גם משוב מהיר להודעות על ידי הצעות בינה מלאכותית מבוססות הקשר.

מידע טכני

ה־Z Flip6 מגיע בעובי 6.9 מ”מ במצב פתוח, ובעובי כולל של 14.9 מ”מ במצב סגור. באופן קצת מוזר, המשקל של המגשיר לא השתנה מהדור הקודם, ועדיין עומד על 187 גרם. המכשיר מצויד במערך רמקולים סטריאופוני, חיישן טביעת אצבע בצד המכשיר ותמיכה בקישוריות הדור החמישי (5G), NFC, בלוטות’ 5.3 וחיבור USB 3.2 שלא מאפשר שימוש בפיצ’ר המוכר, DeX. לראשונה במכשירים המתקפלים של סמסונג, אנחנו זוכים לקבל עמידות במים ואבק בתקן IP48, מה שאומר הגנה מחלקיקי אבק הגדולים מ־1 מילימטר ועמידות במים מתוקים בעומק 1.5 מטר לחצי־שעה.

מחיר וזמינות

ה־Galaxy Z Flip6 יהיה זמין לרכישה בישראל בהזמנה מוקדמת החל מהיום, בארבעה צבעים לבחירה, תכלת, אפור, צהוב ומנטה, וניתן יהיה לבחור בין 2 תצורות זיכרון:

  • תצורת 256GB/12GB
  • תצורת 512GB/12GB

סמסונג מציעה את המכשירים החדשים במחירי השקה, לצד הטבות רכישה נוספות. לכל הפרטים הכנסו עכשיו לפוסט שמשווה בין כל ההצעות בישראל.

שתפו כתבה
כתב חדשות אנדרואיד | מכור לטכנולוגיה מכל הסוגים מגיל 0, מת על שיאומי אבל מסתובב עם מכשיר גלקסי. בעל נסיון ניהול מגוון קבוצות טכנולוגיה בטלגרם ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם Ctech. | סלולרי: Samsung Galaxy S23 Ultra מחשב: Acer Swift X 2022 14" שעון חכם: Xiaomi Band 8