iphone call recording ios 18
תמונה: צילום מסך, אירוע WWDC 2024 של אפל

זה סוף סוף קורה: הקלטת שיחות מגיעה לאייפון

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

בתוך אירוע עמוס בהכרזות, שבו אפל (Apple) התעכבה על כל פרט ופרט, היה קצת קשה לעקוב אחרי כל מה שחדש. לכן, בחלק בו היא הציגה את Apple Intelligence, היה פיצ’ר אחד שאם מצמצתם לרגע, כמעטו בטוח שפספסתם אותו – הקלטת שיחות באייפון.

בחלק הצגת הבינה המלאכותית באירוע המפתחים של אפל, שנמשך כמעט שעתיים, הציג קרייג פדרי, ראש מחלקת פיתוח התוכנה, איך משתמשים יכולים להקליט טקסט ולקבל את התמלול באפליקציית הפתקים בזמן אמת. בסוף ההקלטה, אותה אינטיליגנציה של אפל תציג להם סיכום של כל מה שנאמר בצורה ברורה.

apple notes recording transcribe summary
הקלטה באפליקציית הפתקים | תמונה: צילום מסך, אירוע WWDC 2024 של אפל

אבל קרייג לא סיים שם והכריז כי התכונה הזו מגיעה גם לאפליקציית החייגן במכשירי האייפון. בתוך פחות מ-8 שניות הציג פדרי איך הקלטת שיחה באייפון (אשר תכריז באוזניי המתקשרים כדי לשמור על ההגינות) מתומללת באופן מהיר ואוטומטי, עם הפרדה ברורה בין הדוברים וסיכום השיחה בצורה ברורה.

iphone call recording ios 18
הקלטת שיחות באייפון | תמונה: צילום מסך, אירוע WWDC 2024 של אפל

הקלטת השיחות היא אחת התכונות המצופות ביותר על ידי משתמשים בעולם, ובישראל היא נחשבת להיט מתבקש. כל כך מתבקש שהיא אפילו מהווה כ”דיל ברייקר” למעבר לאייפון. המחסור בתכונה של הקלטת השיחות באייפון יצר תעשייה שלמה של שירותים שעושים את זה בדרכים עקיפות שלעיתים גם עולות כסף. כך למשל נולד פתרון “סים מקליט” שמקליט את כל השיחות המתקבלות ברשת, אביזרים שמתחברים לגב המכשיר ומזהים דיבור לפי ויברציות ועוד.

אז למה אפל לא עושה מזה עניין? הגיוני שכחברה שמקפידה לומר כמה היא שומרת על הפרטיות, היא לא יכולה להתעכב על פיצ’ר שכביכול פוגע פרטיות של גורמים אחרים. זו גם אחת הסיבות למה בכל תחילת הקלטה תתווסף הודעה קולית שמאפשרת לכל הצדדים לדעת שהשיחה מוקלטת.

האם זה משהו שימשוך משתמשי אנדרואיד לעבור לצד השני? נדע את זה בהמשך אחרי השקת iOS 18 לצד מכשירי האייפון 16 בסתיו הקרוב. כמו כן, ייתכן כי תכונת הקלטת השיחות תהיה זמינה תחילה רק בארה”ב ועבור מכשירים מסויימים, ובהמשך תגיע לעוד מדינות בהתאם לרגולציות שלהם בנושא.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch