חברת אפל (Apple) פרסמה התנצלות על הפרסומת האחרונה שלה "Crush!", ששודרה לראשונה ביום שלישי כדי לקדם את ה-iPad Pro החדש מבוסס מעבד ה-M4. החברה הודתה שהפרסומת "לא פגעה בול".
זמן קצר לאחר האירוע, הסרטון פורסם גם בערוץ היוטיוב של אפל ובחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) של טים קוק, מנכ"ל החברה שצבר מיליונים של צפיות.
הפרסומת המקורית, שניתן לצפות בה ביוטיוב, מציגה כלים יצירתיים וחפצים אחרים, כולל פסנתר, מצלמות וצבעים, שנמחצים ונמעכים על ידי מכבש הידראולי תעשייתי. לאחר שהמכבש עולה שוב, כל שנותר הוא ה-iPad Pro החדש.
הכוונה של הפרסומת הייתה להראות כמה כוח יצירתי נמצא בתוך ה-iPad Pro החדש, לצד העובדה שדגם ה-13 אינץ' הוא המוצר הדק ביותר של אפל בעובי של 5.1 מ"מ. עם זאת, ביקורות נגד הפרסומת טענו שהיא משמידה את הצד האנושי של היצירתיות ומחליפה אותה בטכנולוגיה, דבר שהתעשייה כבר מודאגת ממנו בעידן הבינה המלאכותית.
בהצהרה ל-Ad Age, התנצל טור מיירן, סגן נשיא לתקשורת שיווקית באפל, והבהיר שהחברה לא התכוונה לפגוע. הוא צוטט אומר: "יצירתיות היא חלק מה-DNA שלנו באפל, וחשוב לנו מאוד לעצב מוצרים שמעצימים יוצרים בכל רחבי העולם. המטרה שלנו היא תמיד לחגוג את הדרכים הרבות שבהן משתמשים מבטאים את עצמם ומגשימים את הרעיונות שלהם באמצעות ה-iPad. החמצנו את המטרה עם הסרטון הזה, ואנחנו מצטערים."
דגמי ה-iPad Pro החדשים מייצגים שדרוג משמעותי ביחס לדור הקודם, כולל מסכי OLED טנדם, מעבדי M4, גוף אלומיניום דק יותר בעובי של 5.3 מ"מ לדגם ה-11 אינץ' ו-5.1 מ"מ לדגם ה-13 אינץ'. שני הדגמים, יחד עם Apple Pencil ומקלדת Magic Keyboard החדשים.