נתח השוק של מכשירי האייפון של חברת אפל (Apple) בארה"ב, נמדד על פי מספר האקטיבציות (הפעלות), וזה ירד בצורה דרמטית. על פי נתונים חדשים, בעבר עמד נתח השוק סביב 40%, אך כעת הוא צנח ל-33% – הנמוך ביותר זה שנים.
נתונים מארבעת הרבעונים האחרונים שסופקו על ידי Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) מציגים ירידה איטית באקטיבציות של מכשירי אייפון. ברור שאפל מתמודדת מול תחרות קשה מיצרניות סמארטפונים מבוססי אנדרואיד, אשר שולטות כעת בשני שלישים מנתח השוק של האקטיבציות. עם זאת, חשוב לציין שמכשירים רבים המריצים את מערכת ההפעלה הניידת של גוגל זולים משמעותית מאייפונים, וזו אחת הסיבות העיקריות לירידה במכירות של מכשירי האייפון של אפל.
הסיבה הנוספת לירידה בהחלפות מכשירים עשויה להיות העמידות המשופרת של האייפונים. ככל שמחירי הסמארטפונים עלו, כך גם עלתה עמידותם. בנוסף, הקצב המהיר של תוספת פיצ'רים חדשים הואט. המעבר מחוזים מסובסדים לשנתיים של רכישת טלפונים לתוכניות רכישה, גרם לכך שבעלי סמארטפונים רבים נוטים להמתין זמן רב יותר לפני שמשדרגים את המכשיר הנוכחי שלהם. ייתכן שזה משפיע על מכירות אפל קצת יותר מאשר על מתחרותיה בתחום האנדרואיד.
אחוז גדול מהלקוחות עשוי לחכות לשדרוג לסדרת האייפון 16, אך היו דיווחים סותרים לגבי סדרת הדגל הבאה של אפל. כמה אנליסטים חזו שהסדרה החדשה תחסר תכונות משמעותיות, מה שעשוי להוביל לירידה של 15% במשלוחי האייפון של אפל לשנת 2024 כולה. עם זאת, דיווחים נפרדים הזכירו שהאייפון 16 יכלול מנוע ניוראלי (Neural Engine) גדול יותר, מה שיאפשר לו לטפל ביכולות בינה מלאכותית על המכשיר עצמו, עם תכונות בינה מלאכותית גנרטיבית (generative AI) המשולבות גם ב-iOS 18, מה שעשוי דווקא להעלות את המכירות.
בהנחה שאפל תוכל להציע את אותו מחיר תוך כדי אספקת התכונות המובטחות בהשקה הרשמית שתתקיים בהמשך השנה בחודש ספטמבר, זה עשוי להוביל לעלייה באחוזי האקטיבצייה ברבעונים הבאים.