נטפליקס (Netflix) עברה רבעון שני מוצלח, בעיקר מבחינת מצבה הפיננסי. כחלק מפרסום הדו״ח הרבעוני השני של 2023, ששיחררה היום החברה, הודיעה נטפליקס כי השירות צבר כ-5.89 מיליון מנויים חדשים באחרונה. מדובר במספר הגבוה יותר מפי שניים ממה שאנליסטים פיננסיים חזו לחברה.
במכתב לבעלי המניות, נטפליקס מדווחת כעת על סך של 238.39 מיליון מנויים בתשלום ברחבי העולם. ההכנסות ברבעון השני עמדו על 8.2 מיליארד דולר ואילו הרווח התפעולי הגיע ל-1.8 מיליארד דולר, שניהם היו כחלק מהמטרות שהציבה לעצמה החברה.
חלק מעליית ההכנסות נבעה מהרחבת האכיפה של תרבות שיתוף הסיסמה של מנוי הנטפליקס, שבמסגרתה מציעה נטפליקס שיתוף סיסמה בתשלום מוזל. המודל הושק לראשונה בארה"ב, ובחלקים אחרים של העולם רק בסוף מאי האחרון. כעת הוא מיושם ביותר מ-100 מדינות, ביניהן גם ישראל, ונטפליקס אומרת כי החל מהיום היא תרחיב את האכיפה לשווקים נוספים.
בנובמבר 2022, נטפליקס השיקה את תוכנית הפרימיום הזולה שלה למנויים. היום, נטפליקס עוצרת בשקט את תוכנית הפרימיום הזולה ביותר שלה ללא פרסומות בארה"ב ובבריטניה לאחר שעשתה זאת גם בקנדה. בדוח הפיננסי של היום, נטפליקס הצהירה:
"אנו מאמינים שמחירי הכניסה שלנו במדינות אלה – 6.99 דולר בארה"ב, 4.99 ליש"ט בבריטניה ו-5.99 דולר בקנדה – מספקים ערך רב לצרכנים בהתחשב בהיקף ואיכות הקטלוג שלנו."
נטפליקס מנסה גם להתרחב מעבר לשידור תכניות טלוויזיה וסרטים על ידי הפיכתה לסטודיו למשחקים ניידים. היא גם מפתחת משחק AAA חדש למחשבי ה-PC.
בקרוב תרחיב נטפליקס את קטלוג סדרות הטלוויזיה הקלאסיות מ-HBO לקו המוצר שלה, ויש שמועות שהיא עומדת להתחיל להציע סוף סוף אירועי ספורט חיים, החל מטורניר גולף ועוד. עוד הודיעה נטפליקס כי תסגור את האפשרות להשכיר או לרכוש סרטים ב-DVD או ב-Blu Ray החל מה-29 בספטמבר. כאשר חשוב לציין, שכך התחילה את דרכה החברה בעולם.