תמונה: גוגל

׳בארד׳ של גוגל פתוח לשימוש עכשיו גם בישראל; ככה תתחילו להשתמש בו

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

׳בארד׳, מועמד הבינה המלאכותית של גוגל (Google) להתחרות מול ChatGPT של OpenAI זמין עכשיו לשימוש גם בישראל. עד עתה גוגל איפשרה למשתמשים במדינות מסוימות להצטרף לרשימת ההמתנה בעוד שמישראל לא היה ניתן להצטרף בצורה ישירה. כעת זה משתנה.

מה אפשר לשאול את בארד

גוגל מבטיחה כלי צ׳אט שמצליח להבין בקשות בשפה טבעית. הכלי של גוגל מחובר לאינטרנט (איך לא) ומסוגל להביא מידע מרחבי הרשת. בארד יכול להביא מידע רלוונטי כמו מדריכים על איך לבצע פעולות, או המלצות לשירים עכשיוויים לפי ז׳אנר מסוים, יכול לעזור בכתיבת שירים או ללמוד מיומנות או שפה חדשים.

אתם יכולים לשאול את בארד שאילתות בנוסחים שונים ולתת לו את רמת הספציפיות הנדרשת. כך למשל בדוגמה הבאה אפשר לראות בקשה כללית לכתיבת סיפור שמאפשרת לו להיות יצירתי אבל להשאר בקו הסיפור שהוגדר לו. ואילו בשורה מתחת יש בקשה קצת יותר ספציפית לכתיבת שיר על היופי שבטבע, שעדיין משאירה לו מקום לדמיון.

בארד לא תומך בעברית, עדיין

מבחינת שפות, בארד של גוגל תומך כרגע ב-26 שפות שונות, אבל בניגוד ל-ChatGPT – אף אחד מהן היא לא עברית. השפות ככל הנראה מקושרות לשירות התרגום של גוגל, ואלו הן השפות שהחברה מדייקת בהן קצת יותר ממה שהיא משקיעה בשפה העברית.

בנוסף לתמיכה ב-26 שפות טבעיות, בארד תומך גם בשפות תכנות. כחלק מהיותו בינה מלאכותית מתקדמת, הוא יכול לסייע גם בכתיבת קוד תכנות לאפליקציות ושירותים שונים. בין השפות הנתמכות תוכלו למצוא את פיית׳ון, ג׳אווה, סוויפט וקוטלין.

ככה תתחילו לשחק עם בארד של גוגל

כדי להתחיל להשתמש ב׳בארד׳ בצעו את השלבים הבאים:

1. הכנסו לאתר https://bard.google.com

2. לחצו על Join waitlist (כניסה לרשימת המתנה)
3. אשרו את התנאים והמשיכו

4. וודאו שאתם מקבלים אישור שנרשמתם

5. אתם אמורים לקבל גם אימייל שמאשר שהצטרפתם לרשימת ההמתנה

6. אם התמזל מזלכם – בתור מספר דקות תקבלו אימייל נוסף שמאשר לכם שנבחרתם להתחיל להשתמש בכלי הבינה המלאכותית החדש של גוגל. כל מה שנשאר לכם הוא להכנס ולהתחיל לשחק.

נכון לכתיבת שורות אלה האישור נעשה תוך מספר דקות אך ייתכן כי בעקבות העומס הגובר בימים האחרונים זה ייקח קצת יותר זמן.

בונוס

לסיום, שאלנו את בארד מה דעתו על האתר שלנו. נראה שעשינו את שלנו 🙂

התחלתם להשתמש בבארד? בואו לקבוצת הטלגרם שלנו ושתפו אותנו בפידבק שלכם.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch