אפל נגד אתרים שמשתפים את פרופיל המפתחים להורדה

אבי דוד | Avi David
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David - עורך משנה

בכל חודש יוני, במהלך כנס המפתחים השנתי ה-WWDC של חברת אפל (Apple), החברה משחררת להורדה את גרסאות הפיתוח הראשונות של מערכות ההפעלה. אותן גרסאות מפתחים מותאמות לצורכי פיתוח בלבד. בשלב מאוחר יותר, באפל משחררים גרסת בטא ציבורית על מנת להינות מהפיצ’רים החדשים לפני כולם, וזאת על מנת לקבל פידבקים על בעיות כאלה ואחרות במערכת הההפעלה.

ידע ימים טובים יותר \ תמונה: Beta Profiles

גרסת המפתחים של מערכת ההפעלה ה- iOS 16 או כל גרסת מפתחים אחרת, שייכת לחשבון בעל מפתח. על מנת להוריד את הפרופיל יש להירשם באתר המפתחים של אפל בעלות של $99 לשנה. אותו מנוי מאפשר למפתח להוריד את תוכנת הפיתוח ה-Xcode, להנות מגרסאות הבטא לפני כולם, ואף לפתח את האפליקציות ולהתאים אותן לסביבה החדשה.

בימים האחרונים אנו עדים לכך שאתרים שמשתפים את פרופיל ההורדה של גרסאות המפתחים יורדים מהאוויר, כמו האתר הפופולרי BetaProfiles.com ו-ipsw.dev וזאת בשל איום בתביעה כנגד אותם מנהלי אתרים שמפיצים את הקבצים שבעצם שייכים לאפל, בלי שום רשות ובאופן לא חוקי. אתר שמפיץ את גרסאות הפיתוח של המפתחים applefirmwares.com/beta.php עדיין נמצא באוויר, ואנו מאמינים כי זה עניין של זמן עד שהוא יורד. הרי בסופו של יום מדובר בקבצים שעל מנת להתקין אותם, צריך חשבון מפתחים. דבר נוסף שיעזור להוריד מאפל את הלחץ מהשרתים בעת השקת גרסאות פיתוח למפתחים.

עדיין באוויר -Apple Firmwares \ תמונה: תמונת מסך

לכן באפל אי שם עם מערכת ההפעלה ה-iOS 9, נפתחה האפשרות להתנסות בגרסאות הבטא רגע לפני שהעדכונים יוצאים לכלל המשתמשים. תוכנית הבטא ה-Apple Beta Program מאפשר לכל מי שמעוניין להתנסות בעדכונים לאייפון, לאייפד, למק, לשעון לטלוויזיה ולמוצרים נוספים של החברה. גרסאות הבטא משוחררות רק כאשר באפל מבינים כי לא קיימים באגים או בעיות קריטיות.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra