בחירתה של אפל \ תמונה: 9to5mac

בחירתה של אפל; מה תעשה החברה עם החלטת האיחוד האירופי?

אבי דוד | Avi David
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David - עורך משנה

בחודש יוני האחרון, החליטו חברי פרלמנט האיחוד האירופי כי החל מסתיו 2024, כל מכשיר אלקטורני שמגיע עם מחבר USB כזה או אחר, יהיה מחוייב לעבור לתקן ה-USB Type C. וכמובן מי שתאלץ אם תרצה להמשיך ולשווק את המוצרים שלה בכל רחבי אירופה, היא חברת אפל (Apple) שכיום ברוב מוצרי החברה עדיין מחבר ה-Lightning הוא המחבר למכשירי האייפון שהושק לראשונה בשנת 2012 עם מכשיר האייפון 5, לחלק מסדרת האייפדים, קייס האוזניות האיירפודס ועוד.

כבל ה-Lightning הושק ב-2012 עם האייפון 5 \ תמונה: אפל

אין ספק כי באפל כמובן יהיו מחוייבים לבצע את המהלך של להפטר ממחבר ה-Lightning ולעבור למחבר ה-USB C בכלל מוצרי החברה. סדרת האייפון 14 השנה לא צפוייה עדיין לעבור למחבר ה-USB C, ועל פי מספר הדלפות, כל סדרת האייפון 14 שתוכרז בחודש הבא, עדיין תגיע עם מחבר ה-Lightning.

אך מספר הדלפות ושמועות דווקא מלמדות אותנו שבאפל התקבלה ההחלטה – החל מהשנה הבאה (2023), כל מוצרי החברה של אפל יעברו למחבר ה-USB C, ובכך באפל לא ימתינו למעבר שכזה בסוף שנת 2024. מי שרכש אייפון מסדרה 12 ו-13, יהיו אלה שלא יצטרכו להחליף את שקע הטעינה. מכיוון שבצידו האחד של הכבל הוא מחבר ה-Lightning, ובצידו השני מחבר ה-USB C. מה גם שבאפל הסירו את המטען בקופסא, כך שמי שיש לו בבית כבר שקע טעינה תומך, לא יאלץ לרכוש חדש.

סדרת האייפון 14 עדיין עם מחבר ה-Lightning \ תמונה: אילוסטרציה

כיום, מחשבי המק, המסכים של אפל, אייפדים ומוצרים נוספים, כולם כבר מגיעים ואף עוברים למחבר החדש. כך שסדרת האייפון ואוזניות האיירפודס, אף הן צפויות לעבור ולתמוך במחבר ה-USB C, ובכך תסיים אפל את המחבר היחודי שלה למוצרים שיצא לגמלאות.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra