תמונה: 9to5mac

בלעדי: אפל עובדת על רענון לשירות הסטרימינג, עדכון מסיבי ל-tvOS וחומרה חדשה

אבי דוד | Avi David
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David - עורך משנה

בחברת אפל (Apple) עובדים בימים אלו ממש על עיצוב רענן וחדש לשרות הסטרימינג האפל טיוי פלוס (Apple TV), למערכת ההפעלה ה-tvOS וחומרה חדשה שתצא בהמשך. כך נודע לנו מאת מקור הקרוב לתהליך הפיתוח החדש. התהליך הראשוני החל לפני קצת יותר משנתיים, אז דיווחנו יחד עם Sam Kohn מערוץ iupdate. אך בשל מגפת הקורונה, באפל דחו את החידושים למועד מאוחר יותר.

אפליקציית הסטרימינג ה-אפלטיוי פלוס החדשה שתשוחרר במהלך השנה הקרובה לפלטפורמות האפל טיוי, אייפון, אייפד ומק – תגיע עם עיצוב חדש ורענן, כזה המעט יזכיר לנו את שירותי הסטרימינג האחרים בשוק. לראשונה, ניתן יהיה לבחור סדרות או סרטים על פי קטגוריות. מה שהיום לא ניתן בשל המבחר הרב שפשוט הולך לאיבוד ובכך המשתמשים אינם מוצאים את התכנים הרלוונטים עבורם.

לא רק עיצוב חדש, יש גם שיפורים

אם כבר מדברים על קטגוריות, באפל מתכוונים להוסיף קטגוריה חדשה של הופעות מוזיקה חיות. ולא רק, עולם שלם של ילדים אף הוא עדיין בעבודות ובאפל מנסים לרכוש תכני ילדים נוספים ולהוסיף לשירות עוד סדרות וסרטים בהפקות מקור, וגם כאלה של אולפני טלוויזיה שונים.

עולם הילדים באפל טיוי \ תמונה: iupdate – The Verifier

בנוסף, ניתן יהיה להיכנס עם פרופיל שונה מזה של בעל החשבון ה-Apple ID, ובאפל מעוניינים לתת למשתמש להוסיף פרופילים עבור בני המשפחה, ילדים עם בקרת הורים, ועוד.

האפליקציה החדשה תכלול מערך חיפוש חדש מתקדם ומהיר מזה הקיים, ובכך גם האפליקציה החדשה תפעל מהר יותר מזאת הקיימת.

tvOS – העתיד

לצערנו, אנחנו לא יכולים להתחייב לגרסה ספציפית של מערכת ההפעלה ה-tvOS עבור קופסת ה-Apple TV שתכלול את השינויים הבאים.

באפל עובדים על עיצוב רענן לא רק לאפליקציית הסטרימינג האפל טיוי, בחברה עובדים על עיצוב חדש ורענן גם לכל ממשק המשתמש של מערכת ההפעלה עצמה ה-tvOS. החל מנראות מסך הבית שיעבור מתיחת פנים, ויכלול יותר מידע. כמו: התממשקות מלאה למצלמות הבית, ובכך ניתן יהיה לראות את המצלמות לא רק כשיש תנועה או התראה. הוספה של מזג האוויר, ממשק התראות Notification חדש, הוספה עתידית של סמן עכבר בדיוק כמו ב-iPadOS, ממשק רענן וחדש לריבוי משימות (Multitasking) ובכך ניתן יהיה לראות את האפליקציות הפתוחות ברקע, התממשקות רחבה יותר של שירות הסטרימיגנ של החברה והפרדה מלאה של שירותי הסטרימינג האחרים ועוד.

tvOS 15

דווקא אחד מהחידושים שאנחנו הכי שמחים עליו, הוא מערך חיפוש חכם חדש. ניתן יהיה להשתמש בשלט על מנת לבצע חיפוש בצורה נוחה ופשוטה יותר מהיום. מאז השיקה אפל את מערכת ההפעלה ה-tvOS, חיפוש היה הדבר הקשה ביותר. דבר אשר מעוניינים באפל לפתור אחת ולתמיד.

להלן חידושים נוספים שצפויים להגיע יחד עם העדכון הגדול הבא עבור מערכת ההפעלה ה-tvOS:

  • התממשקות רחבה יותר עם העוזרת הקולית סירי.
  • שליטה נרחבת על חיבור מוצרי אפל שונים, כמו איירפודס, הומפודס ועוד.
  • הוספת בקרת הורים ומרכז בקרה של כמה זמן צפינו בטלוויזיה ועוד.
  • מערך התראות חדש.
  • מערך חיפוש חכם.
  • הוספת אפליקציית מזג אוויר ואפליקציות נוספות שיגיעו ל-tvOS – יחד עם התראות על מזג האוויר.
  • חנות האפליקציות ה-App Store עם עיצוב חדש והתקנה מהירה וחכה יותר של אפליקציות.

חומרה חדשה

באפל כיום עובדים על מספר דגמים שנמצאים בניסוי פנימי כך נודע לנו ממקור המקורב לתהליך הפיתוח. כרגע אנו למדים על לפחות 2 דגמי אפל טיוי הנמצאים בתהליך פיתוח. הראשון, דגם מעט מוזל יותר, כזה שיאפשר למשתמש לצפות בטלוויזיה בצורה נוחה, התקנת אפליקציות ועוד – הדגם המוזל יותר, צפוי להגיע עם אחד ממעבדי ה-A ביוניק. כמו כן, שינוי עיצובי לא רק לממשק המשתמש, אלא גם עיצוב מחדש של קופסת האפל טיוי.

אפל טיוי 4K \ תמונה: Apple

אך באפל דווקא עובדים על חומרה מעט יותר מתקדמת, אפל טיוי בגרסת “הפרו” אם תרצו. השם הסופי עדיין לא ידוע, אך ממה שידוע לנו עד כה – באפל מתכוונים להוסיף מעבד מעט יותר מתקדם, כזה שיזכיר את כוח העיבוד של המעבדים מסדרת ה-M. ובכך, באפל יאפשרו לרכוש אפל טיוי חכם יותר, עם יותר מקום אחסון, כוח עיבוד חזק יותר, מה שמוביל אותנו אל המקום בו באפל מעוניינים לקחת חלק – ואנחנו כמובן מדברים על עולם המשחקים. כפי שדיווחנו לפני מספר חודשים בבלעדיות, שירות האפל ארקייד צפוי לעבור שינוי של ממש בעתיד הקרוב, והוא צפוי להתחלק לפחות ל-2 עולמות – הראשון, האפל הארקייד המוכר לנו כיום כפי שהוא, ועולם נוסף של משחקים מתקדמים יותר, אשר מצריכים גרפיקה וכוח עיבוד חזק יותר.

נכון לכתיבת שורות אלו, שירות המשחקים החדש עליו עובדת אפל – תאפשר להזרים משחקים מתקדמים וללא הצורך בהתקנה פיזית של המשחק. השירות החדש צפוי להגיע נכון לרגע זה לאפל טיוי ולמחשבי המק עם תמיכה בבקרי שלט קיימים כמו: אקסבוקס או פלייסטישיין ובקרי שלט נוספים. כמו כן, בתוכניות העתידיות של אפל – ייצור של בקר שלט חדש עבור עולם הגיימינג.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
Leave a comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *