fbpx

אינטל חשפה את Arc A-Series – דריסת הרגל הראשונה שלה בשוק כרטיסי המסך

מאת מערכת האתר
Arc A-Series | תמונה: אינטל

ענקית הטכנולוגיה אינטל נכנסה הערב (רביעי, 30 למרץ) באופן רשמי לשוק כרטיסי המסך והשיקה לראשונה בתולדותיה סדרת מעבדים גרפיים עצמאיים (discrete) אשר תקרא תיגר על כרטיסי המסך הנוכחיים של המתחרות AMD ואנבידיה. הסדרה החדשה מיועדת למחשבים ניידים וזמינה מהיום בדגמים מובילים מבית סמסונג, לנובו, אייסר ו-HP.

משפחת הכרטיסים הגרפיים (GPU) הראשונה – Arc A-Series (שם קוד "Alchemist"/ "האלכימאי") של המותג החדש של אינטל למוצרי גרפיקה צרכניים – Intel Arc, שהוכרז בחודש מרץ האחרון, נחשפה היום במסגרת מסיבת עיתונאים וירטואלית גלובלית. כרטיסי הגרפיקה החדשים שהושקו מקו מוצרי Arc A-Series יספקו לגיימרים ויוצרי תוכן רמה חדשה של חוויות גרפיות איכותיות, חלקות ועתירות ביצועים עם שיפור של עד פי 2 בביצועים הגרפיים לעומת גרפיקה משולבת בלבד, תוך שמירה על אותם ממדים של המחשב.

Arc A-Series | תמונה: יח״צ אינטל

השקת Arc A-Series מהווה את הצעד הראשון במהלך הרחב של אינטל לחדור לשוק הגיימינג הרותח עם כרטיסי מסך חדשים המיועדים לכל הסגמנטים, החל ממחשבים ניידים ועד מחשבי דסקטופ (PC) ותחנות עבודה. המעבדים הגרפיים השונים יושקו בשלבים, וישולבו במגוון רחב מאוד של דגמים. את כרטיסי ה"אלכימאי" Arc 3 שנחשפו היום (במהלך השנה יושקו גם Arc 5 ו-Arc 7) ניתן למצוא במכשירי Intel Evo ובגל ראשון של מחשבים ניידים נוספים הזמינים כבר היום להזמנה מוקדמת.

מחשבים המצוידים ב- Arc 3 יציעו חוויית משחק משופרת ברזולוציית 1080p ויצירת תוכן מתקדמת ויכללו שני מוצרים – A350M, מעבד גרפי בסיסי למחשבים ניידים דקים במיוחד, ו-A370M, מעבד גרפי המציע ביצועים גבוהים עוד יותר במחשבים קלים ודקים, קרי קצב של יותר מ-60 פריימים/לשנייה ברזולוציית 1080p עבור מגוון משחקים פופולריים.

מעבדי Arc 5 ו-Arc 7 יושקו בקיץ הקרוב, ויציעו את אותן יכולות יצירת תוכן מתקדמות של Arc 3, בשילוב עם ביצועי גרפיקה ומחשוב משופרים. מוצרים אלו כוללים יותר ליבות Xe, יותר יכולות מעקב אחר קרניים (ray tracing) ויותר זיכרון GDDR6 בהשוואה למוצרי Arc 3.

באינטל מציינים כי רבים מהמחשבים הניידים הראשונים עם Intel Arc של Intel יהיו דגמי Intel Evo עם מעבדי Intel Core מהדור ה- 12 (אלדר לייק) העדכניים ביותר, והם יאפשרו למשתמשים לנצל את מרבית הפוטנציאל של המחשבים הדקים והקלילים. הם יגיעו עם Wi-Fi 6, יציעו מהירות תגובה גבוהה וחיי סוללה יוצאי דופן. תוספת הכוח של גרפיקת Intel Arc תספק יכולות משחק ויצירה חדשות ומשופרות בתצורות שונות של מחשבים ניידים.

Arc A-Series | תמונה: יח״צ אינטל

משפחת המעבדים הגרפיים למחשבים שולחניים וכרטיסי הרחבה תושק גם היא בקיץ, לצד טכנולוגיות Arc חדשות כמו XeSS. פרטים נוספים ומלאים על משפחת Arc למחשבים שולחניים ייחשפו קרוב יותר להשקה.

המחשבים הניידים שיכללו את המעבדים הגרפים החדשים:

  • Galaxy Book 2 Pro מבית סמסונג –הדגם הראשון המצויד ב- Arc 3. מגיע עם מסך OLED ליצירת תוכן באופן נייד במיוחד.
  • מחשב הפיך ממשפחת ה- Yogaשל לנובו –מצויד בכרטיס גרפי ממשפחת ה- Arc 3ומאפשר למשתמשים ליצור ולצרוך בידור באופן גמיש.
  • Swift X של אייסר – מחשב בעיצוב תואם Evo עם מארז דק וקליל שכולו ממתכת; מושלם עבור יוצרים בדרכים.
  • HP תציע נייד הפיך עם מסך 16 אינץ' בדמות Spectre x360.

קו מוצרים הכולל את מיקרו-הארכיטקטורה הגרפית Xe High Performance Graphics

כל המוצרים במשפחת Arc A-Series מבוססים על המיקרו-ארכיטקטורה Xe High Performance Graphics החדשה של אינטל, (או בקיצור Xe HPG), אשר תוכננה במקור עבור גיימרים ויוצרים. הטכנולוגיות של Xe HPG מאפשרות לפלטפורמת ה-Arc לספק ביצועים פורצי דרך, יעילות גבוהה ויכולת התאמה, לרבות התכונות הבאות:

  • ליבות Xe רבות עוצמה עם מנועי XMX AI משולבים שיספקו גידול של עד פי 16 ביכולת המחשוב להשלמת פעולות הסקת מסקנות באמצעות בינה מלאכותית, זאת בהשוואה ליחידות וקטוריות מסורתיות של שבבים גרפיים. יכולת המחשוב המוגברת תספק שיפורי ביצועים בפרודוקטיביות, במשחקים ובעומסי עבודה של יוצרים.
  • Xe Media Engine התומך בהאצת המערך הרחב ביותר של רכיבי פענוח ותקני וידאו, וכולל קידוד ופענוח AV1 מואץ חומרה. AV1 יעיל עד 50% יותר מהקידוד הנפוץ ביותר כיום, H.264, ויעיל ב-30% יותר מ-H.265.2
  • מנוע התצוגה של Xe HPG מוכן לצגי HDR ברזולוציה גבוהה ובקצב ריענון גבוה, ותומך בתקנים העדכניים ביותר כולל Display Port 2 עבור תצוגת 4K ב-120 הרץ ללא דחיסה.

תמיכה בטכנולוגיות משחקים מתקדמות

כל מעבד גרפי במשפחת ה-Arc של אינטל, מ-Intel Arc 3 ועד Intel Arc 7, יתמוך באופן מלא ב-DirectX 12 Ultimate ובטכנולוגיות משחקים מתקדמות כגון מעקב אחר קרניים (ray tracing) מואץ חומרה, Xe Super Sampling (XeSS) ו-Direct Storage.

  • טכנולוגית XeSS מבוססת הבינה המלאכותית של אינטל מעלה את רזולוציית התמונה ומשפרת באופן משמעותי את ביצועי המשחקים. כך למשל היא מאפשרת למשחק לרוץ ברזולוציית 4K עם ביצועים המשתווים להרצה במקור של רזולוציית 1080p.XeSS תושק בקיץ הקרוב עם תמיכה פעילה ביותר מ-20 משחקים. אינטל מתכוונת לפתוח את ה-XeSS SDK וכלים ליישום עבור כולם בין היתר במטרה להבטיח אימוץ רחב במגוון של תוכנות וחומרה בתעשייה.
  • טכנולוגיות DirectX 12 Ultimate כוללות מעקב אחר קרניים, הצללה בקצב משתנה, הצללת מארג ומשוב לדגימה.
  • אינטל מחויבת לספק מנהלי התקן מוכנים למשחקים מיום אפס ומשתפת פעולה עם אולפני משחקים ברחבי העולם כדי להבטיח שכותרי הדור הבא מותאמים לשבבים הגרפיים של Arc ולטכנולוגיות כמו XeSS.

תמיכה בטכנולוגיית Deep Link של אינטל להגברת ביצועים

מחשבים ניידים המצוידים ב-Intel Arc יתמכו בטכנולוגיית Deep Link של אינטל, המאפשרת למעבדי הגרפיקה לעבוד בצורה חלקה עם מעבדי אינטל ועם הגרפיקה המשולבת בהם להגברת הביצועים עבור משחקים, יצירה והזרמה. טכנולוגיית Deep Link כוללת את התכונות הבאות:

  • Hyper Encode – תכונה המשלבת מנועי מדיה מכל הפלטפורמה במטרה להאיץ את עומסי עבודה של קידוד וידאו בעד 60% יותר בהשוואה לביצועים של השבב הגרפי בלבד.1
  • Hyper Compute – תכונה להאצת מגוון עומסי עבודה חדשים, המשתמשת באופן דומה בכוח המשולב של מנועי מחשוב ובינה מלאכותית בכל הפלטפורמות של אינטל, מהמעבדים ועד שבבי ה-Arc.
  • Dynamic Power Share – תכונה המעניקה באופן אוטומטי וחכם עדיפות לביצועי המנוע, בהתאם לעומס העבודה, באמצעות שליחת כוח רב יותר למעבד או למוצר ה-Arc לפי הצורך, תוך הגדלת ביצועים של עד 30% ביישומים עתירי מחשוב.

שמה את הקהילה והמפתחים במקום הראשון בתמיכה בפלטפורמת Arc

אינטל מספקת כלי oneAPI מתקדמים חוצי ארכיטקטורה כדי לעזור למפתחי משחקים ויוצרי תוכן לשחרר יכולות ייחודיות של מעבדי Arc של אינטל – ולמטב יישומים לביצועים ויזואליים מרביים:

  • ניתוח ומיטוב צווארי בקבוק גרפיים –Intel Graphics Performance Analyzers משמש כדי ליצור פרופילים של יישומי גרפיקה ויישומי משחק, ולהגביר את יכולות הגדרת הפרופיל עם מעקב קרניים, הגדרת פרופיל ברמת המערכת ויכולות XeSS. לכידת תזרימים ועקבות תאפשר לזהות את האירועים הנרחבים ביותר עם תמיכה במספר ממשקי API (DX, Vulkan, OpenGL, OpenCL וכו').
  • האצת עיבוד המדיה והזרמת משחקי ענן – ספריית עיבוד הווידאו של oneAPI (oneVPL) מאפשרת תמיכה בקידוד ופענוח AV1 באמצעות חומרה ועם תמיכה ב-Deep Link באמצעות ממשקי ה-API של Hyper Encode, ומספקת המרת קידוד מהיר תוך ניצול המאיצים המרובים של אינטל הכלולים בפלטפורמה.
  • האצת משימות עתירות מחשוב – עם Intel VTune Profiler, מפתחים יכולים לזהות את החלקים התובעניים ביותר בקוד של המעבד והשבב הגרפי, לדמיין התנהגויות של נימי עבודה, לאתר במהירות בעיות מקבילות ועוד.
  • שילוב בינה מלאכותית ולימוד מכונה במשחקים – Intel Game Dev AI Toolkit מספקת מגוון יכולות המבוססות על בינה מלאכותית, מיצירת עולם סוחף ועד לוויזואליזציה של העברות בסגנון משחקי-אובייקט בזמן אמת.


Arc Control, אחת התוכנות המרכזיות בפלטפורמת Arc, הוא ממשק חלק, מרכזי ומוכלל שמספק למשתמשים שליטה מלאה בחוויית Arc. הוא כולל פרופילי ביצועים מותאמים, יכולת הזרמה מובנית, מצלמה וירטואלית, הורדה משולבת של Game ON Driver, לכידת משחקים אוטומטית ועוד. Arc Control תומך בשבבים הגרפיים של Iris ו-Arc של אינטל במקביל כדי לספק חוויית תוכנה אחודה שזמינה ללא צורך בהגדרת כניסה למערכת. משאבים נוספים זמינים דרך Intel Game Dev Program ו-Intel Create.

חוויית הקהילה של Arc

אינטל עובדת עם שותפיה המפתחים כדי להצמיח פורטפוליו הולך וגדל של משחקים ואפליקציות מולטימדיה ממוטבים וזמינים ללקוחות Arc באמצעות חבילות השקה מיוחדות.

החבילות ישתנו בהתאם למערכת ולאזור, אבל החבילות הראשונות של הגיימרים והיוצרים הללו יושקו באפריל עם השקת מוצרי A-Series לניידים. אינטל תציע לקהילת Arc זרם קבוע של תחרויות ומבצעים כגון תיבות שלל חודשיות ואירועי 'לשחק כדי לנצח'.

מחשבים ניידים המצוידים בכרטיס הגרפי הראשון מסוג "האלכימאי" ישווקו החל מהיום על ידי היצרניות המובילות סמסונג, לנובו, אייסר ו-HP.

שתפו כתבה