במהלך שובר שגרה, פייסבוק (Facebook) הכריזה אתמול (חמישי) על שם חדש, ומהיום תתרגלו לקרוא לה ׳מטא׳ (Meta). השם החדש הוא קיצור של המילה Metaverse שהפירוש שלה הוא ״מרחב וירטואלי המאפשר למשתמשים לתקשר עם עצמים ממוחשבים ומשתמשים אחרים״, וכאן זה נהיה מעניין.
באירוע ההכרזה, ששודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק 'Facebook Reality Labs', פירט מארק צוקרברג, מנכ״ל החברה, על החזון אליו ׳מטא׳ מתקדמת, והוא לקחת את האינטראקציה הוירטואלית בין אנשים לשלב הבא.
על פי החזון, בפלטפורמה החדשה של ׳מטא׳ כולנו נוכל להיות אווטארים, דמויות וירטואליות, אשר נעות במרחבי הרשת הוירטואלית. נוכל לבחור לעצמנו בגדים ליום יום, לשעות הפנאי והעבודה, ואפילו להפוך את עצמנו לדמויות אחרות כשאנחנו משחקים עם חברים אונליין. מפגשים וירטואליים יהיו פשוטים יותר מתמיד – במקום להתארגן ליציאה, לנסוע למקום ולחפש חנייה, נוכל פשוט לשגר את עצמנו למפגש עם החברים, וכשיימאס לנו פשוט לעבור למקום אחר בקליק אחד.
אבל לא רק מפגשים חברתיים – גם פגישות עבודה או ישיבות זום רחוקות יהפכו להיות וירטואליות. את הפגישות תוכלו לעשות מהמיטה. ׳מטא׳ תציע חללי עבודה בעיצוב מותאם אישית שיכלול גם את לוגו החברה, ואף תאפשר לכם לעבוד על שולחן העבודה שלכם ללא הצורך לפתוח את המחשב – רק באמצעות משקפי מציאות מדומה.
׳מטא׳ מתכוונת להשתמש בכל הכלים הכבדים שיש לה ואולי להיות אחת המובילות בתחום המציאות הרבודה. לצד מוצרים תומכים כמו המשקפיים עם עם המצלמה של ריי-באן, ומשקפי המציאות המדומה של Quest, מטא משקיעה משאבים גדולים בפיתוח תוכן כמו עולמות וחללי עבודה וירטואלי, וכן היא מתכננת להציג בהמשך גם משקפיי מציאות רבודה שיאפשרו לכם לשלב עצמים וירטואלים במציאות הנוכחית, ואפילו לשלוט במוצרים חכמים רק מלהסתכל עליהם.
כמו כן, החברה מתכננת להשיק גם מוצרים כמו צמידים חכמים שיעבדו אותות חשמליים בידיים ויאפשרו לכם לתקשר רק באמצעות המחשבה על התזוזה.
אין ספק שמדובר בקפיצה טכנולוגית משמעותית ומסקרנת, אך באותו זמן זהו גם סימן אזהרה ראשון למה שעתיד להגיע. אחרי ההכרזה של ׳מטא׳ רבות אחרות יגיעו אחריה ויציעו את העולמות הוירטואליים שלהן, ולאט לאט הגבולות בין המציאות האמיתית למציאות המדומה יתחילו להטשטש. משתמשים עשויים להשאב לעולמות הוירטואלים ולבחור שלא לצאת מהם, מה שככל הנראה ייצור בעיות ותופעות חדשות שלא הכרנו עד היום – ובעצם להגשים את כל מה שסרטי המדע הבדיוני חזו עד היום.
מה דעתכם על השינוי והחזון החדשים של פייסבוק? האם זה יותר מרגש אתכם או מפחיד אתכם? שתפו אותנו בתגובות