fbpx

גוגל מציגה פיצ'ר חדש ל-Photos שיחסוך לכם מקום בגיבוי התמונות

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon
תמונה: גוגל

כשה-1 ביוני מתקרב, התאריך בו גוגל תפסיק את האפשרות החינמית של גיבוי התמונות שלכם בשירות ה-Photos, גוגל באה לקראתם עם פיצ'ר חדש שיעשה לכם קצת סדר בתמונות, ועל הדרך גם יחסוך לכם מקום באיחסון לתמונות חדשות.

עד היום גוגל סיפקה אלטרנטיבה מצויינת וחינמית לכל מי שרצה לשמור על איחסון המדיה שלו בענן באמצעות שירות ה-Photos של החברה. בין היתרונות הבולטים של השירות זה למעשה הגישה והגיבוי מכל פלטפורמה (אנדרואיד, iOS, Web), החיפוש החכם לפי שמות אנשים, מקומות או אובייקטים/טקסטים בתמונה, כשהיתרון הבולט מכולם זה שכל זה היה ניתן בחינם.  כאמור, על פי הודעה שהוציאה כבר בחודש נובמבר, החל מה-1 ביוני גוגל תסגור את הברז החינמי ומשתמשים שירצו להמשיך להשתמש בשירות הגיבוי, בין אם גיבוי באיכות גבוהה או בגודל המקורי, ייאלצו לשלם סכום חודשי.

כדי להקל עליכם (ואולי גם קצת עליה), גוגל מוציאה פיצ'ר חדש שמזהה את התמונות הפחות טובות שלכם ויציע לכם למחוק אותן מהאיחסון.  תמונות מטושטשות, מרוחות או כאלה שבבירור צילמתם בטעות, תופסות לכם נפח איחסון יקר (כי כל דבר יותר יקר מחינם) ולכן זה גם אינטרס שלכם למחוק אותן. מעבר לכך, מחיקת התמונות האלה ינקו לכם את פיד התמונות בשירות וישאירו רק את מה שבאמת חשוב לכם. את הניקוי תוכלו לעשות דרך שירות Google One באפליקציה לאנדרואיד (כפי שניתן לראות למטה), או דרך אתר האינטרנט.

Ad image
מקור: גוגל

מלבד הפיצ'ר החדש, גוגל מציעה באופן שוטף מזה כמה שנים את האופציה למחוק גם תמונות שהיא מזהה כלא רלוונטיות. תמונות כמו צילומי מסך או תמונות חסרות משמעות (שלא כוללות עצמים, אנשים או נופים) יוצעו לכם למחיקה כדי לצמצם את הבלאגן ולחסוך עוד מקום.

גוגל הייתה בין הבודדות האחרונות להציע את שירות הגיבוי בחינם אך נראה שככל שהעולם מתקדם לאיחסון בענן, העסק הזה נהיה יקר גם עבורה.  הנחה אפשרית נוספת היא זיהוי מודל עסקי לא מנוצל אשר כולל כבר קהל שבוי שמשתמש בשירות שנים וככל הנראה לא יפסיק רק בשביל עוד כמה שקלים בודדים בחודש. ככה או ככה, אנחנו הולכים לשלם על זה.

איפה אתם מגבים את התמונות והסרטונים שלכם? מעדיפים לשלם על שירות ענן או שאתם מאלה שמעדיפים את האיחסון החיצוני בדיסקים ניידים? שתפו אותנו בתגובות או שתכנסו לקבוצה שלנו בטלגרם ותענו על הסקר החדש בנעוץ.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.