מקרן קול Polk Magnifi mini | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

סקירה: Polk Magnifi Mini – מקרן קול קטן וחזק

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

לאלו מכם שלא מכירים, פולק (Polk) התחילה את דרכה כיצרנית אודיו אמריקאית שהתעסקה בעיקר במוצרי אודיו לבית ולרכב.  היום עיקר עיסוקה הוא רמקולים ביתיים במחירים נגישים לכל אחד.  לקחנו לסקירה את מקרן הקול Magnifi Mini אשר מבטיח סאונד גדול במחיר וגוף קטן.

עיצוב

  • גובה: 8.13 ס”מ
  • רוחב: 34.04 ס”מ
  • עומק: 10.92 ס”מ
  • משקל: 1.76 ק”ג

מדובר במקרן קול קטן ומעוצב שאמור להשתוות למקרני קול רחבים יותר הכוללים רמקולים פנימיים הפרוסים לכל אורך גופם. מקרן הקול של Polk כולל בתוכו שישה רמקולים הדחוסים בגוף קטן ועיצובי באיכות בנייה גבוהה ואיכותית.

בקדמת המקרן תמצאו את נורות החיווי המאפשרות לדעת את עוצמת הווליום, וכן גם אמורות לספק לכם מידע לגבי החיבור עליו אתם נמצאים כרגע, אך החלק האחרון הוא לא הדבר הכי ברור, ולכן בקלות תמצאו את עצמכם מדפדפים בין סוגי היציאות השונות עד שתגיעו לאחת המתאימה.  בין סוגי היציאות תמצאו יציאה לחיבור אופטי, חיבור HDMI, וייפיי, בלוטות’ וכמובן חיבור ה-3.5 מ”מ, כלומר – אין דבר שלא תוכלו לחבר אליו. כמו כן, מקרן הקול תומך גם ב-Google Cast מה שאומר שתוכלו לצרף אותו לבית החכם שלכם וכן גם לשדר אליו ישירות ממכשירים תומכים.

מקרן קול Polk Magnifi mini | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

בראשו תמצאו את עיקר הכפתורים והחיבורים ובהם שינוי מצב הקול, שינוי מצב הקלט ועוד.  הכפתורים מכוסים בשכבת גומי דקה שלצערי צוברת אבק די בקלות. משקלו של מקרן הקול עומד על 1.76 ק”ג, מה שהופך אותו למסיבי במיוחד.

מקרן קול Polk Magnifi mini | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

הסאונד

מבנה הרמקולים:

  • 2 טוויטרים בקוטר 1.27 ס”מ
  • 4 רמקולים Midrange עם דרייברים בקוטר 5.72 ס”מ

מקרן הקול כולל 6 רמקולים סך הכל בהם 2 טוויטרים האחראים על הצלילים הגבוהים ו-4 מיד ריינג’ שנותנים את האיזון בין הגבוהים לנמוכים. לצד המקרן מגיע סאב-וופר מסיבי גדול ונפרד שנותן דגש על הבסים. באופן כללי קשה להשוות מקרני קול אל זוג רמקולים נפרדים שאתם יכולים למקם לפי רמת הנוחות שלכם, אבל אפשר לומר שהמקרן קול הזה עושה את העבודה.

למרות גודלו הקטן, הוא מתיישב בנוחות דיסקרטית במרכז שידת הטלוויזיה ומפיק צלילים גדולים. בצפייה רגילה בטלוויזיה לא מורגשת איכות חריגה אך בקטעי המוזיקה בסרטים או בניגון ישירות למקרן מרגישים את הצלילים בחדות, עם דגשים קלים על כלי הנגינה השונים.  הסאונד מתפזר בצורה טובה יחסית, אם כי מורגש שהוא מותאם יותר לחללים קטנים, ופחות בחלל הדי פתוח בו ניסינו אותו, וזאת מאחר והקירות בהם הסאונד אמור לפגוע ולחזור רחוקים יחסית מהמקרן.

מקרן קול Polk Magnifi mini | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

יחד עם זאת, בשימוש בחלל קטן יותר הסאונד מורגש בצורה טובה יותר.  הסאב וופר שמתלווה אל המקרן נותן את הטון בכל הקשור לבס איכותי, עם אפשרות לשלוט ברמת הבס בצורה מותאמת אישית, אבל היה נחמד אם היה יכול לתת קצת יותר עוצמה.

הסאבוופר של Polk Magnifi mini | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

נוחות שימוש

ההתקנה הראשונית די פשוט: פשוט לחבר לחשמל ולחבר לטלוויזיה באחת היציאות הזמינות. כדי לשכלל את העבודה עם הרמקול, ניתן לשלב אותו באמצעות אפליקציית ה-Home של גוגל (Google). במידה והאפליקציה מותקנת על מכשירכם, תקבלו התראת וייפיי שמודיעה כי קיים מכשיר נתמך בסביבה ותישאלו לגבי הוספת המכשיר לבית שלכם. פעולה אשר אורכת כ-דקה בלבד.

מקרן קול Polk Magnifi mini | תמונה: אלדד מטמון, The Verifier

מקרן הקול מגיע עם שלט אלחוטי קטן. במרכז השלט יש שלושה מצבי בקרת סאונד: הוולים הכללי, שליטה בעוצמת הבס (משמאל), ושליטה בעוצמת קול הדיבור (מימין). בתחתית השלט יש בקרי שליטה על המוזיקה במידה ואתם מנגנים אל המקרן בצורה האלחוטית, וכן שלושת מצבי הסאונד השונים (סרטים, שידורי ספורט ומוזיקה).  למרות שהשלט נוח לתפעול, מקרן הקול הגיב לעיתים בעיכוב קל כשניסינו לשנות את עוצמת הסאונד הכללי. כל לחיצה על שינוי הסאונד התבטאה בכמעט שנייה של עיכוב.  קדמת השלט מצופה בסוג של גומי, מה שאמנם הופך את הלחיצה לרכה יותר, אבל מפספס את המטרה בתחושת הלחיצה וגורם לך לתהות אם באמת הגברת או הנמכת. נוסף על כך, שכבת הגומי הזו נוטה לצבור אבק (שלא פשוט לנקות) מה שעושה אותו פחות אסתטי ככל שהזמן עובר.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch