המטען הזוגי נדחה ל-2021 \ תמונה: אפל

אלה האנשים שיהיו חייבים לקנות מטען חדש לאייפון 12 של אפל

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

יומיים לפני שהזוג הראשון של האייפונים החדשים מגיע אל המשתמשים, וקצת יותר משבוע מהרגע שנחשפה כל סדרת האייפון 12, יש פרט אחד חשוב שעדיין ממשיכים לדבר עליו – המטען. או יותר נכון, המחסור בו.

כידוע, אפל (Apple) הייתה החברה הראשונה להצהיר כי החל מסדרת האייפון 12, קוביית ההטענה למכשירי הסלולר שלה תימכר בנפרד ולא תצורף בקופסה, כמו שנעשה עד היום. הטענה הרשמית מצידה של אפל היא שמירה על איכות הסביבה, בכך שהיא אינה מייצרת ומוסיפה את המטען כברירת מחדל, מה שלדבריה מסייע לה לחסוך פסולת אלקטרונית בכמות של 450 אלף מכוניות. כמו כן, החברה כביכול מתבססת על כך שמשתמשים כבר עורמים בבית הרים של מטענים שבסוף מגיעים להיות פסולת אלקטרונית.

האייפון 12 מגיע ללא מחבר לחשמל \ תמונה: אפל

כל מי שצפה באירוע ההכרזה לא יכל שלא להסכים עם הטענה, כי מי לא היה רוצה לחסוך ייצור מיותר של פסולת אלקטרונית ולשמור על הכדור? ובכן, אולי רק חלק מכם. מה שחלק מהמשתמשים אולי לא לקח בחשבון זה שכשהם ישדרגו לאייפון החדש, הם יצטרכו להוסיף לחשבון (כן, להוסיף על המחיר המלא שלא ירד בגלל המחסור במטען) גם קוביית הטענה, וזאת כי האייפון 12 מגיע עם כבל טעינה/נתונים של USB C to Lightning, כלומר הצד שמתחבר לאייפון הוא “לייטנינג” והצד שמתחבר למטען הוא מסוג USB C. אם כבר הבנתם את הכיוון, ודאי הבנתם שהאייפון היחיד שנמכר עם קוביית הטענה בעלת חיבור USB C הוא האייפון 11. ולכן, אם ברשותכם אייפון ישן יותר, “תתאכזבו” לגלות שהחיבור של המטען שלכם הוא USB A סטנדרטי, ותידרשו לקנות מטען תואם.

USB C to Lightning | תמונה: צילום מסך, אפל

ייתכן ואפל מסתמכת על זה שאייפון 11 היה האייפון הכי נמכר שלה בשנים האחרונות ואותם רוכשים הם אלה שישדרגו, אך ייתכן גם שהיא מודעת (או מאוד מודעת) לכמות המשתמשים שמחזיקים באייפונים ישנים יותר ויצטרכו להוסיף כסף כדי לקנות מטען תואם חדש, וזוהי למעשה החלטה כלכלית.

על מנת לחסוך רכישה של מטען חדש לאלה שיזדקקו לו, משתמשים רבים אולי יעדיפו להשתמש בכבל הישן עם המטען הישן (אם הם לא עשו עליו טרייד אין או מכרו אותו) אך אם יבחרו לעשות זאת, הם לא יוכלו להנות מיכולת הטעינה המהירה החדשה של האייפון 12, ככה שגם כאן יש הפסד. אפשרות נוספת יכולה להיות גם רכישת מטען המגסייף החדש אותו הציגה אפל (שוב, להוציא כסף) וכבר להיות מוכנים לדורות הבאים כאשר אפל תחליט להסיר את שקע הטעינה.

מטען אלחוטי | תמונה: צילום מסך, אפל

דרך אגב, כחלק מהמהלך הסביבתי, אפל הגדילה לעשות והחליטה שגם מכשירי אייפון 11 ואייפון SE החדש שיימכרו מכאן והלאה, יישלחו גם הם ללא מטען. רק נניח את זה כאן.

אז ההחלטה החדשה של אפל להוציא את המטענים – האם היא יותר למען איכות הסביבה או יותר עבור הכיס שלה? האם כל אותם משדרגים שיהיו מחוייבים לקנות מטענים יגדילו את אחוזי הייצור של המטענים לעומת האפשרות של אפל לשלב מתאם/כבל/מטען בקופסה עצמה? האם נראה עלייה בשימוש במטענים אלחוטיים? האם יחל שוק שחור של משתמשי אנדרואיד שימכרו את מטעני ה-USB C שהם מקבלים גם עם המכשיר הזול ביותר היום?

את התשובות לשאלות ככל הנראה נדע ברגע שאפל תחשוף את נתוני המכירות שלה ברבעון הבא/סוף השנה.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch