ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך גם הקרב על איסוף המידע גובר ואמזון נלחמת באומץ כדי להיות בראש הטבלה.
המלחמה התקשורתית על הצרכן בין אמזון לגוגל היא לא דבר חדש. מה שהתחיל בצעד אסטרטגי של הוצאת מכשירי הכרומקאסט של גוגל מהפלטפורמה של אמזון, החריף כאשר ענקית החיפוש הסירה בתגובה את תמיכת יוטיוב ממוצריה של אמזון. אותו קרב גרם לאמזון לפתח ולקדם פלטפורמת וידאו עצמאית, אך המלחמה עוד רחוקה מלהגמר.
כעת הודיעה אמזון לחברת Nest, המייצרת מוצרים לניהול בית חכם, שהיא צפויה להפסיק את מכירת מוצריה על הפלטפורמה שלה. מהדיווח של המגזין Business Insider נמסר כי לא ניתנה סיבה עניינית לפעולה זו מלבד ההסבר שזו הוראה שניתנה מגבוה.
כשמחברים את העובדה שאמזון משקיעה נמרצות בעוזרת החכמה שלה Alexa, לצד החדשות האחרונות, בהן דווח כי ענקית הקמעונאות רכשה תמורת מיליארד דולר את Ring, שפיתחה פעמון דלת חכם, ניתן לומר שההחלטה היא לגמרי אסטרטגית בקרב על איסוף המידע, בהרגלי השימוש הביתיים. אם נוסיף לשכלול החישובים את העובדה ש-Nest נמצאת בבעלותה של גוגל – אין צורך להוסיף במילים.
חברת Nest קיימת כבר לא מעט שנים ונרכשה על ידי גוגל כבר ב-2014 תמורת 3.2 מיליארד דולר. החברה מספקת בקרי אקלים לבית חכם, לצד מצלמות, מוצרי אבטחה ואף פעמון חכם לדלת – שמהווה כעת תחרות ישירה מול רכישתה החדשה של אמזון.
מידע על התנהגות צרכנים המאפשר להבין את צרכיהם ודרך פעולתם הוא יקר ערך היום, הרבה יותר מבעבר. הקלות שבה אנו מוסרים מידע, הן מרצון מובהק והן בלית ברירה, היא בלתי נתפסת וכולנו משמשים ככלים בידי אותן חברות, שמוכרות לנו בצורה ישירה או בעקיפין, את המוצרים והשירותים שאנחנו עוד לא יודעים שאנחנו צריכים.