מה שהתחיל באין ספור רמזים מעומעמים שלווו בסירוב לאישור השמועות, והמשיך עם פרשת מו"מ מתמשכת עם אקו"ם מגיע כעת לסיומו עם האישור הסופי – ספוטיפיי עולה לישראל בצורה רשמית.
על פי דיווח של The Marker, לאחר שנתיים מפרכות של משא ומתן בין שירות המוזיקה לאקו"ם, הגיעו השתיים להסכמות מסחריות וחתימה סופית צפויה לקרות בקרוב מאוד, מה שיאפשר סופית את כניסתה של ספוטיפיי לארץ הקודש.
העיכוב הארוך, כך מסתבר, נבע בעיקר מחוסר הסכמה בין הצדדים בנוגע לגובה התמלוגים שביקשה אקו"ם על קטלוג התוכן העברי בשירות. מגורמים נמסר כי אקו"ם נוהגת לגבות עמלה של 12.5% ממחיר השירות לצרכן וההערכה היא שספוטיפיי ביקשה להתמקח ולשלם עמלה של 10%, בדומה לאחוזים שמשלמת בישראל אפל בשירות המוזיקה שלה.
על פי נציגי החברה בישראל, אם הכל יילך כשורה, מועד השקת השירות יהיה רק עניין של תזמון מסחרי שילווה בהשקעה מסיבית בתכנים מקומיים, לצד הצגת יתרונותיה מול המתחרות. ויש לה לא מעט.
ספוטיפיי (כבר מזמן) לא לבד
עוד לפני כניסתה של ספוטיפיי, כבר פועלות בישראל לא מעט חברות המספקות שירותי הזרמת מוזיקה. לצד שחקניות מקומיות כמו סלקום ווליום ושירות ה-Musix של פלאפון, נוגסות בעוגה גם שחקניות בין-לאומיות כמו טיידל (Tidal) שזמינה בישראל כבר כמה שנים, אפל מיוזיק וגם דיזר הצרפתית שהחלה להעלות הילוך בשבועות האחרונים.
בהחלט מורגש כי מהפכת הסטרימינג כבר הגיעה לישראל והמגמה צפויה רק להמשיך. מלבד שירותי המוזיקה, ניתן לראות אימוץ מסיבי של שירותי סטרימינג בכל התחומים ובעיקר בוידאו, כמו נטפליקס, יוטיוב ואפילו שירותי הטלוויזיה החדשים. שירותי הסטרימינג יוצרים עלייה בנפח צריכת האינטרנט, וחברות התשתיות מדווחות על צריכת מידע ממוצעת של כ–6 ג'יגה־בייט ליום עבור הצרכן הישראלי.
מחיר וזמינות
עוד לא ברור מה יהיה התמחור הסופי עבור הישראלים, אך החבילות בחו"ל נעות בין מנוי חינם מבוסס פרסומות, מנוי סטודנט ב–5 דולרים לחודש, מנוי פרימיום ב–10 דולרים לחודש ומנוי משפחתי ב–15 דולרים לחודש.