וואווי מציגה את Kirin 980 – מעבד חסכוני, חזק וחכם יותר

מערכת האתר
פורסם על ידי מערכת האתר

ביום שישי האחרון הציגה חברת Huawei הסינית את Kirin 980, ערכת השבבים החדשה שלה מבית חברת הבת שלה, hisilicon.
ערכת השבבים החדשה נחשפה על ידי מנכ”ל החברה, ריצ’רד יו, במסגרת תערוכת IFA 2018 בברלין.

בגזרת הביצועים

המעבד החדש הוא המעבד הראשון בעולם המובייל שמיוצר רשמית בארכיטקטורת 7 ננומטר אשר מביאה שיפורים בביצועים וחיי סוללה. המעבד כולל 8 ליבות והוא הראשון שמשתמש בליבות ה-A76 מבית ARM, אשר מביאות שיפור ניכר בביצועים ובחיסכון בסוללה. ה-Kirin 980 מורכב מ-2 ליבות A76 אשר רצות בתדר 2.6 GHz, לצד שתי ליבות A76 נוספות אשר רצות בתדר 1.9 GHz ו-4 ליבות A55 לחיסכון בסוללה.

לדברי מנכ”ל החברה, המעבד מביא לשיפור בביצועים של 20% ביחס לדור הקודם, Kirin 970, לצד שיפור של 40% בחיסכון בצריכת חשמל.  המאיץ הגרפי בערכת השבבים הוא Mali G76 בתצורת 10 ליבות אשר מביא לשיפור של 46% בביצועים, ולחסכון של כ-178% בצריכת הסוללה בהשוואה למאיץ הגרפי הקודם, Mali G72.
עוד הוצג בערכת השבבים מעבד אות תמונה חדש אשר משפר את יכולת עיבוד התמונה ב-46 אחוזים.

שיפור בבינה המלאכותית

וואווי לא הזניחה את תחום הבינה המלאכותית, ובמעבד החדש הציגה יחידת NPU חדשה (יחידת עיבוד נוירונית) בתצורה כפולה אשר מביאה לשיפור של כ-120 אחוזים בביצועי הבינה המלאכותית וביניהם יכולת זיהוי אובייקטים במצבי צילום, כפי שניתן לראות במכשירים האחרונים מסדרת ה Mate וה-P של החברה.

תמיכה בקישוריות מתקדמת

ערכת השבבים החדשה היא הראשונה בעולם שתתמוך במהירות הורדה תיאורטית של 1.4 ג’יגה-בייט לשנייה, בקטגוריה 21 בדור 4.5, בנוסף לתמיכה במהירות הורדה ב-Wifi של עד 1732 מגה-בייט לשנייה. Kirin 980 צוייד גם ברכיב GPS כפול לשיפור הדיוק.

החברה גם חשפה שהיא עובדת על פתרון בדמות מודם מתקדם שיאפשר ל-Kirin 980 תמיכה בקליטת אינטרנט דור 5, מה שיגרום ל-וואווי להיות הראשונה בתחום המובייל שמציעה פתרון למהירויות האלו.

מנכ”ל החברה סיכם את הצגת המעבד בכך שהמעבד Kirin 980 עולה בכל פרמטר על ערכת השבבים Snapdragon 845 הפופולארית מבית קוואלקום, והדגיש את טכנולוגיית GPU Turbo המאפשרת למעבד של החברה להתעלות עליו גם ביכולת העיבוד הגרפי.

 

ההשקה של ה-Kirin 980 היא צעד משמעותי קדימה בעולם המובייל, ובפרט בשביל וואווי, אשר בשנתיים האחרונות התקדמה בכוח העיבוד בצורה משמעותית, ובתוך שנתיים בלבד עברה מייצור בארכיטקטורת 16 ננומטר לייצור בארכיטקטורת 7 ננומטר.

המעבד החדש צפוי להיות משולב בסדרת ה-Mate 20 של החברה, אשר נחשף כי תושק בלונדון ב-16 באוקטובר.

שתפו כתבה