קרב העוזרות הוירטואליות הולך ומתגבר, ובזמן שגוגל הציגה יכולות מתקדמות המאפשרות לעוזרת הקולית שלה לנהל שיחות כמעט לבד, אפל מצטרפת למירוץ ומציידת את העוזרת שלה, סירי, ביכולת זיהוי קולו הייחודי של המשתמש.
היכולת החדשה עליה הגישה אפל פטנט, מתיישרת עם יכולות שכבר קיימות אצל מספר עוזרות וירטואליות ואינו מהווה חידוש לכשעצמו. בפטנט, מתארת אפל את האופן בו 'תאחסן' סירי מגוון פרופילים אשר יאפשרו לה לזהות את קולו הייחודי של המשתמש כ"חתימת קול". המערכת ככל הנראה תאפשר לסירי לבנות מערך שלם לפרופיל תוך התבססות על מילים נפוצות ואפליקציות בשימוש, כדי לאפשר לה להבין את ההקשר הנכון של הבקשה ולהתאים את התשובה המתאימה למשתמש.
עצם הגשת הפטנט, שנעשתה כחלק מהגשה נוספת בחודש אפריל 2017, אינה מחייבת כי העדכון המתואר ישולב באופן מיידי בסירי או אפילו בעתיד הקרוב, אך זה בהחלט מרמז שאפל מעוניינת להעמיק את צעדיה בתחום הבית החכם ולתמוך בריבוי משתמשים במוצריה.
כידוע, זיהוי קולי ייחודי של המשתמש מאפשר למוצרים כמו רמקולים חכמים לזהות את האדם שמדבר איתו ובכך גם להתאים לו את הפרופיל המתאים לפי העדפותיו האישיות. כך לדוגמה תוכלו לבקש לנגן את הפלייליסט שלכם והרמקול החכם יידע מי אתם ומהו הפלייליסט שלכם, או למשל לבקש לחייג לאמא (במדינות מסויימות) והעוזרת הוירטואלית תדע לשלוף את איש הקשר הרלוונטי בהתאם לפרופיל. בין הרמקולים המוכרים היום תמצאו כמובן את ה-Echo של אמזון, ה-Homepod של אפל ואף ה-Google Home Max של ענקית החיפוש.