לאחר שנעזרה בתגובות ההמונים לבחירת המיתוג החדש שעשתה לעצמה לפני שנתיים, מוזילה (Mozilla) הודיעה כי היא מרעננת את הלוגו של דפדפן החברה, פיירפוקס (Firefox), והיא שוב צריכה את עזרתכם.
הלוגו הנוכחי של הדפדפן המוכר, על כל תצורותיו, לא השתנה הרבה מאז שנת 2002. היום מודיעה החברה, באמצעות פוסט בבלוג שלה, כי הגיע הזמן לרענן את הלוגו והיא מעוניינת לשתף את קהל היעד בתהליך. בבלוג הציגה החברה שני סגנונות שונים הכוללים את הלוגו הראשי שיסמל את הדפדפן, כאשר לצידו תככב ערכת נושא הכוללת אייקונים ברוח הלוגו המרכזי.
לא צריך להיות חד עין במיוחד כדי להבין שאחת הערכות מאוד דומה לתצורה הקיימת של הלוגו ואילו השנייה קצת יותר גיאומטרית ושונה מהמותג הקיים:
ולכל לוגו מצטרפת חבילת אייקונים שתפקידה לייצג את מוצרי החברה הנלווים ופיצ'רים עתידיים:
מוזילה לא מבקשת ממכם להצביע, לשתף ברשת או להציע לוגו חדש, אלא רק לציין בתגובה לפוסט אילו משתי ערכות העיצוב עונה על הדברים הבאים:
- האם אותה ערכת נושא עדיין מייצגת את דפדפן פיירפוקס במראה?
- כמה אחידות יש בשתי המערכות? האם העיצוב תואם לכל האייקונים והלוגו הכלולים בהן?
- האם העיצוב מרמז על כך שמוצרים חדשים עתידים לבוא?
- האם העיצובים מייצגים את ערכי הדפדפן: מהירות, אבטחה, אמינות וחידושים?
- האם העיצובים מראים כי אותה החברה העומדת מאחורי הדפדפן מעדיפה לשים את המשתמש במרכז לעומת שורת הרווח?
אם כבר יש לכם תשובות לכל השאלות הללו, מוזילה תשמח לדעת. מוטב לציין שהחברה מיהרה להדגיש כי העיצוב הסופי עשוי להשתנות מעט בתוצאה הסופית והשלב הנוכחי הוא רק עוד אחד מסדרת העיצוב שהחברה מובילה לטובת המיתוג החדש.
כדי להשפיע בצורה כזו אחרת, קפצו אל הפוסט בבלוג החברה ושתפו אותה.