רגע לפני שאתם מתלהבים ורצים לתקן את מסך האייפון \ אייפד שלכם בחנויות \ מעבדות פרטיות (צד ג' על פי אפל), ישנם מספר דברים שאתם צריכים לדעת לפני. בעת רכישת מכשיר iOS (אייפון, אייפד, אייפוד טאץ', אפל וואטץ, אפל טיוי) או מחשבי מק, אתם מקבלים שנה אחת בלבד של אחריות יצרן. הכוונה, בעת בעיית חומרה או תוכנה אפל אחראית על כל תקלה בשנה הראשונה מהיום בו נרכש המכשיר אייפון לדוגמא. במידה וישנה תקלה שהיא מים או נפילה ושבר אפל לא אחראית גם אם התקלה קרתה בעת השנת אחריות.
חברת אפל מרעננת את נהלי התיקונים וההחלפה של מכשירים תקולים בעת שאלה עברו טיפול אצל מעבדות פרטיות. עד כה, אם המכשיר עבר החלפת מסך אצל טכנאי שלא מורשה אפל, החברה לא תקבל את המכשיר בחזרה בעת השנת אחריות אם במידה ויש תקלה למכשיר שלא קשורה למסך. בעת פתיחת המכשיר והחלפת רכיב שלא נעשתה על ידי אפל עצמה, בעצם אנחנו מפרים את שנת האחריות ומאבדים אותה לחלוטין.
אך כעת, לאחר רענון הנהלים: חברת אפל תקבל מכשיר שעבר החלפת מסך (בלבד) ולא אף רכיב אחר, במידה ולמכשיר תקלת תוכנה או חומרה שלא קשורה להחלפת המסך. אך הדבר מגיע עם מספר הדגשים: שימו לב, אם במידה והטכנאי במעבדה פרטית החליף לכם את המסך ועשה נזק לאחד מהרכיבים במכשיר, בחברת אפל לא יקבלו את המכשיר שלכם אלא אם כן תשלמו את עלות החלפת הרכיב שנפגע. בעצם, באפל לא מבטלים את שנת האחריות יצרן וזאת תקבל מכשירים שבוצעו בהן החלפת מסך.
שוק החלפת מסכים שבורים נהפך לשוק רחב שמפרנס לא מעט אנשים בעולם. הדבר הביא את השוק לצמיחה מאוד גבוה והביקוש עצמו עלה וכך גם מכשירי הסמארטפון שנמצאים כיום בשוק. להבא כשנשבר לכם המסך באייפון כמובן שעדיף להגיע למשווק מורשה או אצל אפל עצמה (אם אתם בחו"ל). אך זאת לא תבטל את אחריות היצרן אם המסך הוחלף ללא בעיות בחומרה אחרת במכשיר אצל מעבדה פרטית.