גרסת הענן של חלונות 10 הודלפה לרשת; תחליף את Chrome OS?

אבי דוד | Avi David
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David - עורך משנה

מזה מספר שבועות שמסתובבות להן שמועות ברשת על גרסת ענן של מערכת ההפעלה חלונות 10.תמונת מסך מתוך גרסאות הפיתוח של המעכת, אכן אישרה את השמועות כי בחברת מיקרוסופט אכן עובדים על גרסת ענן.

לאחר השמועות הגיע שלב ההוכחות, עדיין לא ברור מי אחראי על כך, אבל מערכת ההפעלה חלונות 10 או אם תרצו Windows 10 הודלפה גרסת הענן אשר נמצאת בפיתוח ראשוני. כפי שכתבנו לפני מספר ימים, השוני היחידי בגרסה הנ”ל הוא כי לאניתן להתקין תוכנות שהן Win32. הכוונה, לא ניתן יהייה להתקין משחקים או להריץ תוכנות כקובץ exe או משהו דומה לזה, אלא רק התקנת אפליקציות דרך חנות האפליקציות ה-Windows Store.

מלבד חנות האפליקציות, בדומה למה שכבר פרסמנו כאן רק לפני מספר ימים, הדפדפן הראשי הוא ה-Microsoft Edge והתכונות המוכרות כמו מסכי ההגדרות והאפליקציות המובנות כבר שם. למשתמש אין הרבה יותר מידי גישה אל מערכת הקבצים כפי שאנו מכירים אותה מהגרסה הרגילה של המערכת, אכן ניתן להיכנס אל קבצי המערכת אך לא ניתן לבצע שינויים כמו בגרסה הרגילה.

לא ברור האם הגרסה הנ”ל תחולק בחינם וזאת תתן למשתמשים להתנסות במערכת ההפעלה ובפיצ’רים שלה או שזאת תקום להתחרות בגרסת הענן של מערכת ההפעלה ה-Chrome OS. והאם במיקרוסופט לא איחרו את הרכבת כפי שעשו בעבר עם Windows 10 Mobile. האם בגוגל צריכים לפחד והאם יש מקום לגרסת ענן שכזאת והאם הייתם רוכשים מחשב עם גרסת הענן של מערכת ההפעלה חלונות 10? שתפו אותנו בתגובות. בימים הקרובים נעלה התרשמות ראשונית של חלונות 10 כגרסת הענן. 

שתפו כתבה
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra