טסלה לא הסכימה לפשרה וזה עלה לה ביוקר

מסמכים חדשים חושפים כי טסלה סירבה להסדר פשרה בתיק תאונה קטלנית של מערכת ה-Autopilot.

אבי דוד
מאת אבי דוד
2 דקות קריאה
התאונה הקטלנית | תמונה: מסמכי בית המשפט - שימוש על פי סעיף 27 א
התאונה הקטלנית | תמונה: מסמכי בית המשפט - שימוש על פי סעיף 27 א
אמ;לק
  • חבר מושבעים במיאמי הורה לטסלה לשלם 243 מיליון דולר כפיצויים בגין תביעת מוות ברשלנות, הקשורה לתאונה קטלנית משנת 2019 בה הייתה מעורבת מערכת ה-Autopilot.
  • מסמכים משפטיים חדשים חושפים כי לפני המשפט, טסלה דחתה הצעת פשרה מצד משפחות הקורבנות בסך 60 מיליון דולר.
  • המקרה מספק הצצה נדירה לאסטרטגיה המשפטית של טסלה, שהימרה על ניצחון בבית המשפט אך ההימור נכשל ועלה לה בסכום גבוה פי ארבעה מהפשרה שהוצעה.

החלטה עסקית שגויה של יצרנית הרכב החשמלי טסלה (Tesla) עלתה לה במאות מיליוני דולרים. מסמכים משפטיים חדשים שהוגשו לבית המשפט חושפים כי החברה דחתה הצעת פשרה בסך 60 מיליון דולר בתביעת מוות ברשלנות, שבסופו של דבר הסתיימה בפסק דין דרמטי שחייב אותה לשלם סכום עתק של 243 מיליון דולר, פי ארבעה מהסכום שהוצע לה במקור.

הפרשה עוסקת בתאונה קטלנית שהתרחשה בשנת 2019, במהלכה רכב טסלה מודל S שנסע באמצעות מערכת הסיוע לנהג Autopilot, התנגש ברכב חונה. בתאונה נהרגה אישה ובן זוגה נפצע באורח קשה. משפחות הקורבנות הגישו תביעה נגד החברה, ובמהלך ההליכים המקדימים הציעו עורכי דינן לסיים את התיק בהסדר פשרה של 60 מיליון דולר. טסלה, בצעד שמעיד על ביטחון עצמי מופרז, סירבה להצעה.

S.D. Fla. 21-cv-21940 dckt 000534_000 filed 2025-08-01 by CNBC.com

לדברי ברט שרייבר, עורך הדין המייצג את משפחות הקורבנות, טסלה לא רק דחתה את ההצעה, אלא גם הגישה הצעה נגדית נמוכה באופן משמעותי, שהיוותה "שבריר קטן מפסק הדין ושבריר מהדרישה שלנו". יתרה מכך, טסלה התנתה את הצעתה בדרישה לחתימה על הסכם סודיות (NDA), תנאי שהלקוחות שלו לא היו מעוניינים בו כלל. ההחלטה ללכת למשפט התבררה כטעות קריטית, כאשר חבר המושבעים במיאמי מצא את טסלה אחראית וחייב אותה בתשלום פיצויים עונשיים וכלליים בסך 243 מיליון דולר.

התאונה הקטלנית | תמונה: מסמכי בית המשפט - שימוש על פי סעיף 27 א
התאונה הקטלנית | תמונה: מסמכי בית המשפט – שימוש על פי סעיף 27 א

המקרה מספק הצצה נדירה לאופן שבו טסלה מנהלת את ההליכים המשפטיים הרבים המתנהלים נגדה בנוגע למערכות הסיוע לנהג שלה, Autopilot ו-Full Self-Driving. לאורך השנים, מאות תאונות ועשרות מקרי מוות קושרו למערכות אלו, אך ברוב המקרים החברה הצליחה להימנע מאחריות פומבית. היא עשתה זאת באמצעות השגת הסכמי פשרה חסויים עם קורבנות, או על ידי שכנוע בתי המשפט לדחות את התביעות נגדה.

הפעם, האסטרטגיה האגרסיבית של טסלה נכשלה באופן מהדהד. הסירוב לשלם סכום משמעותי אך סביר במסגרת פשרה, וההתעקשות על סודיות, הובילו לתוצאה כואבת הרבה יותר, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תדמיתית, כשהיא חושפת את גישתה הבלתי מתפשרת באור הזרקורים של בית המשפט.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *