ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) ממשיכה להעמיק את אחיזתה בשוק ההייטק הישראלי, ורוכשת את הסטארטאפ TrueMeeting. על פי דיווח של רשות התחרות האירופית, העסקה אושרה כבר בחודש ינואר האחרון, אך נשמרה מתחת לרדאר ונחשפת לציבור רק כעת.
הרכישה, שסכומה לא פורסם, מחזקת את מאמציה של אפל בתחום טכנולוגיות התלת-ממד, וככל הנראה תשולב במאמצי הפיתוח של החברה סביב מציאות רבודה ומעורבת.

חברת TrueMeeting, שנודעה בעבר בשם CommonGround AI, מתמחה בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת יצירה של אוואטרים תלת-ממדיים ריאליסטיים בזמן אמת. התהליך מתבצע באמצעות סריקת פנים פשוטה דרך מצלמת סמארטפון, והאווטארים המגיבים שנוצרים יכולים להשתלב במגוון רחב של יישומי וידאו ותקשורת.
החברה הוקמה על ידי היזמים הסדרתיים אמיר בסן-אשכנזי ורני עוז, שעמדו בעבר מאחורי חברת BigBand Networks שהונפקה בנאסד"ק. בין המשקיעים הבולטים ב-TrueMeeting ניתן למצוא שמות מוכרים כמו קרן Grove Ventures של דב מורן, מריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט), קרן StageOne ו-Matrix Partners.

על פי הערכות, TrueMeeting גייסה מאז הקמתה כ-45 מיליון דולר. עם זאת, ההערכה בשוק היא כי סכום הרכישה היה נמוך מסך ההון הכולל שגויס, מה שמרמז כי ייתכן ומדובר בעסקת "אקווהייר" (Acqui-hire), שבה המטרה העיקרית היא גיוס כוח האדם המוכשר של החברה. כחלק מהעסקה, כ-20 עובדי החברה הישראלית הצטרפו למרכזי הפיתוח של אפל בישראל.
רכישה זו היא האחרונה בשרשרת ארוכה של רכישות ישראליות שביצעה אפל לאורך השנים, והפכה את מרכזי הפיתוח שלה בישראל לחלק אסטרטגי וחשוב בפעילותה הגלובלית. זה התחיל עם רכישת אנוביט ב-2011 תמורת כ-400 מיליון דולר, המשיך עם רכישת PrimeSense (הטכנולוגיה שמאחורי הקינקט של מיקרוסופט) ב-2013 תמורת 345 מיליון דולר, וכלל חברות נוספות כמו LinX, RealFace ו-Camerai, שחלקן אחראיות על מערך זיהוי הפנים FaceID, TouchID ועוד.

הרכישה של TrueMeeting, גם אם אינה אקזיט ענק במונחים כספיים, מסמנת את החשיבות שאפל מייחסת לתחום האווטארים הדיגיטליים והאינטראקציות התלת-ממדיות, ככל הנראה כחלק מהחזון העתידי שלה למוצרים כמו משקפי ה-Vision Pro, שירות שיחות הוידאו והאודיו FaceTime ו-Memoji.