מעבדות הפיתוח של גוגל (Google Labs), החממה לפרויקטים הניסיוניים של ענקית החיפוש, שחררה אפליקציה חדשה ומסקרנת בשם Doppl. האפליקציה החדשה מנסה לפתור את אחת הבעיות הגדולות ביותר של עולם הקניות המקוון: חוסר היכולת לדעת כיצד בגד מסוים באמת ייראה על הגוף שלנו. Doppl מאפשרת למשתמשים "למדוד" בגדים באופן וירטואלי על גרסה מונפשת של עצמם, וכל זאת מבלי לצאת מהבית.
האפליקציה מתבססת על יכולות המדידה הווירטואלית שהוצגו בכנס המפתחים Google I/O כחלק משירות Google Shopping, אך לוקחת את הרעיון צעד אחד קדימה. התהליך פשוט למדי: המשתמש מתבקש להעלות תמונת גוף מלאה של עצמו (לא בעירום) או לבחור דוגמן AI שישמש כבסיס. לאחר מכן, ניתן להעלות לאפליקציה תמונה של כל פריט לבוש שראיתם ואהבתם – בין אם מדובר בצילום מסך מאינסטגרם, תמונה של בגד בחנות יד שנייה, או אפילו בגד שלבש חבר.
כאן נכנסת הבינה המלאכותית לפעולה. Doppl לוקחת את התמונה הסטטית של הבגד והופכת אותה לסרטון וידאו דינמי, המציג כיצד הבגד עשוי להיראות על גופכם בתנועה. הרעיון הוא לספק תמונה מציאותית יותר של הבגד, מעבר לתמונה שטוחה באתר. את הסרטון שנוצר ניתן גם לשתף בקלות עם חברים כדי לקבל חוות דעת נוספת. "עם Doppl, אתם יכולים לנסות כל לוק שתרצו", הסבירה גוגל בפוסט בבלוג שלה.
עם זאת, בחברה ממהרים לצנן את ההתלהבות ומדגישים כי בסופו של יום, מדובר בניסוי. גוגל מזהירה כי ייתכנו אי דיוקים בהצגת הבגד, וההתאמה לגוף, המראה הכללי ופרטי הלבוש עשויים לא להיות מדויקים במאת האחוזים בכל המקרים.
השקת Doppl אינה עומדת בפני עצמה, אלא מהווה חלק מאסטרטגיה רחבה יותר של גוגל להטמיע כלי AI מתקדמים בחוויית הקנייה המקוונת. לצד המדידה הווירטואלית, החברה שדרגה לאחרונה את "מצב ה-AI" בחיפוש גוגל עם יכולות לעיון והשוואה בין מוצרים, ואף הציגה "סוכן רכישה" אוטומטי שיכול להשלים עבורכם קנייה של מוצר כאשר הוא מגיע למחיר שהגדרתם מראש.
האפליקציה זמינה כעת להורדה למשתמשי אנדרואיד ו-iOS המתגוררים בארצות הברית. בשלב זה לא נמסר מתי, אם בכלל, היא תגיע לאזורים נוספים בעולם.