החזון השאפתני של אפל (Apple) להשתלטות על חוויית המשתמש בתוך הרכב נתקל במהמורה משמעותית. דיווח חדש של ה-Financial Times חושף כי שורה של יצרניות רכב מובילות, ביניהן אאודי, מרצדס, וולוו, פולסטאר ורנו, החליטו לדחות את שילוב מערכת CarPlay Ultra החדשה ברכביהן. ההחלטה מהווה שינוי כיוון מפתיע, שכן חלק מהיצרניות הללו הוצגו בעבר על ידי אפל כשותפות עתידיות בפרויקט.
CarPlay Ultra, שהוכרזה רשמית רק בחודש שעבר, היא הדור הבא של מערכת המולטימדיה לרכב של אפל. בניגוד לגרסה המוכרת, המערכת החדשה אינה מסתפקת בשיקוף אפליקציות מהאייפון למסך המרכזי. היא מציעה אינטגרציה עמוקה עם כלל מערכות הרכב, ומיועדת להחליף את ממשק המשתמש המקורי של היצרנית בכל המסכים, כולל לוח המחוונים הדיגיטלי שמול הנהג. המערכת מסוגלת להציג מד מהירות, נתוני נהיגה ומידע חיוני בזמן אמת, תוך שהיא מאפשרת התאמה אישית של העיצוב כך שישקף את שפת המותג של יצרנית הרכב.

בעוד שאסטון-מרטין הייתה הראשונה לאמץ את המערכת ופורשה הודיעה כי תצטרף אליה, נראה כי יצרניות רכב בייצור המוני חוששות מההשלכות של מהלך כזה. הסיבה המרכזית להתנגדות, על פי הדיווח, היא כלכלית. יצרניות הרכב מזהות את תא הנהג הדיגיטלי כזירת צמיחה חדשה, ומעוניינות לפתח בעצמן שירותי מנויים שיניבו להן הכנסות נוספות. שירותים אלה יכולים לכלול שדרוגי תוכנה, תכונות פרימיום, ניווט מתקדם ועוד. מסירת השליטה על "הנדל"ן הדיגיטלי" לאפל תמנע מהן את היכולת למנף את הפלטפורמה הזו בעתיד. גורם ברנו אף צוטט כאומר לאפל: "אל תנסו לפלוש למערכות שלנו".
המאבק הוא לא רק על כסף, אלא גם על בידול. בשוק רכבי הפרימיום התחרותי, חוויית המשתמש בתוך הרכב הפכה לאחד הגורמים המבדלים המשמעותיים ביותר. יצרניות משקיעות משאבים אדירים בפיתוח מערכות הפעלה ייחודיות, והן לא ששות לוותר על השליטה בנכס האסטרטגי הזה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי החדשות הרעות עבור אפל נוגעות אך ורק לגרסת ה-Ultra. הגרסה הסטנדרטית והמוכרת של CarPlay, הנחשבת לתכונת חובה עבור לקוחות רבים, אינה נמצאת בסכנה. מעמדה כה חזק, עד שיצרניות רבות מבינות שהיעדרה עלול לפגוע במכירות. נראה כי הנהגים ימשיכו ליהנות מהנוחות של CarPlay הרגיל, אך החזון הגדול של אפל לחוויה אחודה בכל רכב ייאלץ להמתין.