על פי אפל (Apple), לקח לחברה מקופרטינו עשור לבנות את משקפי המציאות המעורבת Vision Pro, אך מאז ההשקה בתחילת השנה (פברואר, מי בכלל זוכר?) ועם תג מחיר מופרז של 3,499$ (לפני מיסוי מקומי), אפל החלה להראות סימני גסיסה בכל הקשור לתחום ה-VR/AR שאליו כה השתוקקה להיכנס ולחולל מהפכה.
עם השקה התחלתית בארה"ב, ועכשיו במדינות מפתח כמו סין, יפן, סינגפור ועוד – באפל מנסים להתאושש מהנפילה. עד כה נמכרו בהערכה 224,000 יחידות, אף שבאפל היו סבורים כי החברה תצליח לעבור את רף 400 אלף היחידות עד סוף 2024.
יחד עם הירידה במכירות, אפל הודיעה לספקי החלקים והמפעלים להפסיק את הייצור באופן מיידי, וכי יש להמשיך לבנות רק את החלקים שכבר נמצאים על פס הייצור. לא ברור אם זה בגלל הירידה במכירות או מכיוון שהחברה מתכוונת להשיק דגם חדש בשנה הבאה (Vision Pro עם מעבד M4 ומעלה). אפשר לשער כי מדובר בקצב המכירות הירוד.
המפתחים אינם ממהרים להוציא אפליקציות, שכן המשתמשים אינם רוכשים את המוצר. במקום לבזבז זמן על פיתוח, המפתחים מעדיפים להיצמד לפלטפורמות הפופולריות כמו אייפון, אייפד ומק.
אמש (חמישי, 12.12), גוגל וסמסונג הציגו את מערכת ההפעלה למשקפיים חכמים ולמשקפי מציאות מעורבת הנקראת Android XR. לצד מערכת ההפעלה החדשה, סמסונג חשפה את פרויקט Moohan – משקפי מציאות מעורבת (XR) אשר יריצו את מערכת ההפעלה החדשה של גוגל. בכך נבחרה סמסונג להיות הסנונית הראשונה של גוגל.
מגוגל וסמסונג נמסר כי המחירים של משקפי המציאות המעורבת עדיין לא ידועים וכי הם מתלבטים מה יהיה תג המחיר השפוי והנכון עבור הצרכנים. אל תעצרו את נשימתכם יותר מדי, כי בסמסונג לא מתכוונים למכור את המוצר בפחות מ-1,500$.
בכך, גוגל וסמסונג בצעד יוצא דופן הגישו לאפל את קרש ההצלה שהייתה כה זקוקה לו. לאחר הגסיסה והפסקת הייצור של משקפי ה-Vision Pro, נראה כי האמונה של גוגל בהשקת מערכת הפעלה למשקפיים חכמים, משקפי מציאות מעורבת וכלי פיתוח למפתחים, היא רק תמריץ עבור אפל להציג את הדור הבא ולהמשיך להשקיע במערכת ההפעלה visionOS, שרק לאחרונה קיבלה עדכון משמעותי המאפשר להציג את מחשב המק ברזולוציה גבוהה יותר.
כנס המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O, צפוי להיערך במאי, ואילו כנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC 2025, ייערך חודש לאחר מכן (יוני). אז צפויה אפל להציג את visionOS 3. אנו צפויים לראות קפיצה משמעותית בחידושים למערכת ההפעלה למשקפי ה-Vision Pro.
והמכירות? עכשיו נותר לראות אם סמסונג תוזיל משמעותית את המחיר שלה ותקבע רף חדש שאותו באפל יצטרכו לצמצם, כי את המשתמשים לבסוף מעניין רק דבר אחד – כמה כסף הם יכולים לחסוך על מוצר מצליח. קחו לדוגמה את משקפי ה-Quest 3 של מטא. לאפל יש עוד לא מעט מה ללמוד על השוק.