ככל שהבינה המלאכותית הופכת לכלי מרכזי בחיינו, OpenAI, החברה מאחורי ChatGPT, מתחילה לשקול אפשרויות חדשות ליצירת הכנסות. עם עלייה מרשימה בהכנסות השנתיות, אך גם עלויות גבוהות במיוחד, נשקלת כעת האפשרות לשלב פרסומות במוצרים של החברה, בדגש על גרסת הצ’אט הפופולרית שלה. הנושא עלה לראשונה בראיון של סמנכ”לית הכספים של החברה, שרה פרייר (Sarah Friar), שפורסם ב"פייננשל טיימס".
גיוס מומחים מהטובים בתחום
כחלק מההכנות האפשריות לשילוב פרסומות, OpenAI החלה לגייס מומחים מובילים מעולם הפרסום. בין הבכירים שהצטרפו לצוות החברה נמצאים קווין ווייל (Kevin Weil), מי שבעבר היה אחראי על פלטפורמת הפרסום של אינסטגרם, ושיווקומאר ונקטראמן (Shivakumar Venkataraman), שהיה אחראי על תחום הפרסום בגוגל. הגיוסים הללו מאותתים על כוונה ברורה לפתח מערכת פרסומות מתקדמת, המבוססת על ידע וניסיון מהחברות הגדולות בעולם.
לדברי פרייר, OpenAI מתכוונת להיות "מחושבת וזהירה" בנוגע לאופן ולמיקום שילוב הפרסומות, תוך שמירה על חוויית משתמש איכותית. עם זאת, היא הבהירה בראיון ל"פייננשל טיימס" כי נכון לעכשיו, אין תוכניות מיידיות להטמעת פרסומות, אלא שמדובר בבחינה של אפשרויות לעתיד.
שאלת המשתמשים החינמיים
OpenAI מתמודדת עם דילמות פנימיות סביב נושא הפרסומות. מחד, שילוב פרסומות ב-ChatGPT עשוי להוות מקור הכנסה משמעותי שיעזור להתמודד עם ההוצאות האדירות של החברה, שעומדות כיום על מעל 5 מיליארד דולר בשנה. מאידך, החברה מודעת לסיכונים שבמעבר למודל מבוסס פרסומות, כמו פגיעה בחוויית המשתמש או תלות מוגברת במחזורי הכלכלה.
על פי הערכות, אם פרסומות אכן ישולבו, הן יתמקדו בעיקר במשתמשים שאינם משלמים עבור ChatGPT, בעוד שמשתמשים פרימיום עשויים להישאר מחוץ למודל זה. בנוסף, פרייר הדגישה כי יש עדיין "פירות נמוכים" שהחברה יכולה לנצל כדי להגדיל הכנסות, מבלי להזדקק לפרסומות בטווח הקרוב.
צמיחה לצד אתגרים
על אף ההוצאות הגדולות, OpenAI חווה צמיחה מרשימה בהכנסותיה, המוערכות כיום בכ-4 מיליארד דולר בשנה. הצמיחה מונעת בעיקר ממנויים בתשלום לשירות ChatGPT ומרישוי מודלי הבינה המלאכותית שלה למפתחים ועסקים. עם למעלה מ-250 מיליון משתמשים פעילים בשבוע, החברה נהנית ממעמד חזק בשוק, אך גם מבינה שהשקעות נוספות יהיו קריטיות לשמירה על יתרון תחרותי.