מיקרוסופט (Microsoft) מובילה מהלך אסטרטגי דרמטי בתעשיית המשחקים העולמית, עם השקת קמפיין פורץ דרך תחת הכותרת "This is an Xbox". הקמפיין החדש, שהושק בשישי האחרון (15.11), מסמן שינוי תפיסתי מהותי: מעבר מראיית האקסבוקס כקונסולת משחקים בלבד, להגדרתו כפלטפורמה רב-מכשירית.
קרייג מקנרי, סמנכ"ל השיווק של חטיבת Xbox, מסביר כי "הקמפיין מזמין אנשים לשחק במשחקי Xbox על מגוון מכשירים ומסכים". לדבריו, המהלך משקף את האבולוציה של המותג, שכעת מתרחב הרבה מעבר למכשיר הקונסולה המסורתי.
המהלך האסטרטגי החדש מגיע לאחר יותר מחמש שנים של ניסיונות מצד מיקרוסופט להרחיב את נוכחות Xbox מעבר לקונסולות. החברה משקיעה משאבים רבים בפרסום על גבי שלטי חוצות דיגיטליים, אוטובוסים ופלטפורמות מקוונות, במטרה להעביר מסר ברור: מחשבים ניידים, טלוויזיות, מכשירי משחק ניידים ואפילו משקפי מציאות מדומה – כולם יכולים להיות פלטפורמת Xbox.
הצעד האחרון הזה מתיישר עם אסטרטגיית "Xbox Everywhere" של החברה, שהחלה להתגבש לפני כשש שנים עם השקת שירות Xbox Cloud Gaming. כחלק מהאסטרטגיה, מיקרוסופט מרחיבה את זמינות משחקי Xbox לפלטפורמות מתחרות כמו PlayStation ו-Switch, ומציעה אפליקציית Xbox TV עבור טלוויזיות חכמות של סמסונג והדונגל Fire TV של אמזון.
האתגר העיקרי של מיקרוסופט יהיה לשכנע משתמשים מסורתיים כי חוויית המשחק על פלטפורמות אלטרנטיביות יכולה להשתוות לזו המוכרת של קונסולת האקסבוקס. החברה מבטיחה להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח כדי להבטיח חוויית משחק חלקה ואיכותית בכל המכשירים התומכים.
נראה אם המהלך של מיקרוסופט יועיל לה או יפגע במכירות של הקונסולה הפופולרית. דווקא עכשיו בזמן תקופת הקניות לחגים בעולם המערבי.