חברת Meta פיטרה לאחרונה 24 עובדים במשרדיה בלוס אנג’לס בעקבות ניצול לרעה של שוברי ארוחות שסיפקה להם, כך עולה מדיווח של The Guardian. העובדים, שקיבלו זיכויים של עד 25 דולר לכל ארוחה באמצעות שירותי משלוחים כמו UberEats ו-Grubhub, השתמשו בקרדיט לא רק לאוכל, אלא גם לרכישת מוצרי בית כגון משחת שיניים, חומרי ניקוי וכוסות יין. במקרים מסוימים, עובדים אף שלחו את המשלוחים ישירות לבתיהם, במקום למשרד.
הפרשה, שחשפה את הניצול היצירתי של השובר, כוללת גם מקרה של עובד/ת בעל שכר של כ-400,000 דולר בשנה, שהודו כי השתמשו בזיכוי כדי לרכוש מוצרים לביתו, כולל משחת שיניים ותה. אותו/ה עובד/ת ציינו בפלטפורמת המסרים האנונימיים Blind כי בימים שבהם לא אכלו במשרד, כמו כשהיו בארוחה עם חברים או כשבן/ת הזוג היו מבשלים, חשבו שזה יהיה חבל לבזבז את הזיכוי לארוחת ערב.
בעקבות חקירה פנימית של מחלקת משאבי אנוש, העובד/ת פוטר/ה, יחד עם 23 אחרים, בעוד עובדים שהשתמשו בשובר באופן לא תקין רק לעיתים רחוקות קיבלו אזהרות, אך שמרו על עבודתם.
השירות הזה של שוברי ארוחות, שהפך לאחד ההטבות המרכזיות של חברות טכנולוגיה גדולות, נועד לספק לעובדים גישה לארוחות כאשר הם עובדים במשרדים קטנים ללא קפיטריות. במשרדי Meta הגדולים יותר, כמו במטה שלה בעמק הסיליקון, עובדים מקבלים ארוחות חינם ישירות מהקפיטריות. במשרדים הקטנים, ניתנים תקציבים יומיים בסך 20 דולר לארוחת בוקר ו-25 דולר לארוחת צהריים וערב.
הפיטורים הללו מתרחשים בזמן ש-Meta מבצעת שינוי מבני רחב היקף, כולל פיטורי עובדים ממחלקות כמו WhatsApp ו-Instagram, וכן מחטיבת המציאות המדומה Reality Labs. מדובר במהלכים כחלק מהתאמות שנעשו בעקבות הפיטורים הנרחבים בשנתיים האחרונות, במהלכם פוטרו כ-21,000 עובדים.
בדומה לחברות הטק בעולם, גם בישראל, עובדים במגזר ההייטק נהנים מתקציבים יומיים לארוחות דרך אפליקציות כמו תן-ביס ו-Wolt. עד כה לא ידוע על מקרה (רשמי לפחות) בו עובדים פוטרו על שימוש לא תקין בתקציבים המדוברים.