fbpx

המשתמשים זועמים: יוטיוב מסתירה את כפתור הדילוג על פרסומות

יוטיוב מעוררת זעם בקרב משתמשים לאחר שינויים בממשק הפרסומות שלה, שמסתירים לכאורה את כפתור הדילוג על פרסומות.

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon
תמונה freestocks.org, Pexels

יוטיוב שוב מעוררת ויכוחים בקרב משתמשיה בעקבות ניסוי חדש שכולל הסתרה לכאורה של כפתור הדילוג על פרסומות. משתמשים שדיווחו על כך לאתר Android Police, ציינו כי הכפתור שמאפשר לדלג על הפרסומת לאחר חמש שניות של ניגון כבר לא מופיע באופן מיידי. במקום זאת, הוא מופיע רק לאחר שצפו בחלק מהפרסומת, מה שגורם לתחושה שונה ומבלבלת בהשוואה לחוויית השימוש המוכרת.

השינוי המרכזי שנצפה בממשק כולל את העלמת טיימר הספירה לאחור המוכר והחלפתו בבר התקדמות הממוקם בתחתית המסך. השינוי הזה גורם לכך שהמשתמשים כבר לא יכולים לדעת בדיוק מתי יוכלו לדלג על הפרסומת. במקום להמתין לטיימר, הם נאלצים לעקוב אחר התקדמות הבר כדי להעריך מתי הכפתור יופיע.

יוטיוב טוענת "מדובר בשיפור חוויית הצפייה"

לפי תגובת יוטיוב, המטרה של השינויים היא להפוך את חוויית הצפייה בפרסומות לחלקה ונקייה יותר. דובר יוטיוב הסביר כי החברה מעוניינת להפחית את מספר האלמנטים הגרפיים על המסך בזמן הפרסומות ולאפשר לצופים להתמקד יותר בתוכן הפרסומי. ההסבר הזה לא הרגיע רבים מהמשתמשים שמבקרים את השינוי, ומבחינתם מדובר בעוד צעד שמטרתו לעודד אותם להצטרף לשירות YouTube Premium בתשלום.

Ad image

שירות הפרימיום של יוטיוב, שמספק חוויית צפייה ללא פרסומות, כבר מזמן מהווה פיתרון עבור אלה שמאסו בהפרעות הפרסומות. עם זאת, עליית המחירים לשירותי מנויים בכלל, ו-YouTube Premium בפרט, הופכת את המעבר הזה לפחות אטרקטיבי עבור משתמשים רבים. השינויים בממשק, שנראה כחלק מהניסיון להקשות על השימוש בגרסה החינמית, רק מגבירים את הלחץ על הצופים לשקול את שירות הפרימיום.

YouTube adding blackout squares over adverts to hide the “skip” button
byu/BigBlueMountainStar inextremelyinfuriating

חשוב לציין כי השינוי אינו חל על כלל המשתמשים בשלב זה, ונראה כי מדובר בניסוי מוגבל. ייתכן שיוטיוב בוחנת את התגובות של הצופים לפני שתחליט האם להחיל את השינויים באופן רחב יותר. עם זאת, העובדה שהשינוי מורגש גם במובייל וגם בגרסת הדסקטופ של יוטיוב מעלה את השאלה האם מדובר רק בצעד זמני או בתחילתה של מגמה רחבה יותר.

משתמשים שכבר חוו את השינוי מביעים את זעמם, כאשר חלקם טוענים כי יוטיוב מסתירה את כפתור הדילוג בכוונה. החברה הכחישה את ההאשמות הללו והבהירה כי הכפתור ממשיך להופיע לאחר חמש שניות, כפי שהיה תמיד. עם זאת, התחושה בקרב רבים היא שהשינוי פוגע בחוויית הצפייה, במיוחד עבור אלו שלא מעוניינים לשלם עבור YouTube Premium.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.