בצל גל הפיטורים שחתך כ-10 אחוזים מכח האדם בטסלה (Tesla), אילון מאסק, טייקון הטכנולוגיה והבעלים של החברה, מניע גל פיטורים נוסף השבוע ונפרד מכמה צוותי מפתחים, ביניהם צוות המפתחים שהיו אחראים על שירות הטעינה המהירה. על פי דיווחים, צעד זה מגיע לאחר שמאסק הביע לאחרונה חוסר שביעות רצון מביצועי החברה בתחום וכחלק מתוכנית התייעלות.
גל הפיטורים החדש כולל שני מנהלים בכירים בתחום הטעינה ופיתוח הרכבים, וכן גם עוד כ-500 עובדים תחתם, שהיו אחראים, בין היתר, על פיתוח, תחזוקה והפעלה של רשת הטעינה המהירה של טסלה ברחבי העולם. רשת זו, המכונה Supercharger Network, היא אחת מנכסי המפתח של טסלה המאפשרת ללקוחותיה לטעון את רכביהם במהירות ובנוחות.
מאסק צייץ בתגובה כי זה לא מבטל את התוכניות של החברה להרחיב את עמדות הטעינה במקומות חדשים אלא רק מאט אותן. בנוסף, החברה תתמקד בשיפור השירות במיקומים הקיימים ותפעל להרחיב בהן גם את עמדות הטעינה.
בתזכיר שיצא לעובדי החברה כתב מאסק כי טסלה צריכה להיות קצת יותר "הארדקור" בכל מה שקשור לכח אדם ועלויות בזמנים שכאלה בחברה. ובעוד יש מנהלים שלוקחים את המצב הרגיש של טסלה ברצינות, ישנם כאלה שלא.
הפיטורים עוררו חששות בקרב עובדי טסלה אחרים, שמודאגים כעת מעתיד עבודתם. מה שעודד את החשש עוד יותר הוא המסר הנוסף שהכניס מאסק באותו מייל לעובדים, בו הוא מרמז כי עובדים שלא יעמדו במבחני הביצועים יהיו מועמדים לפיטורים. במאמר שפרסם בלומברג נאמד כי החברה צפויה לקצץ בעד 20 אחוזים בכח האדם שלה, מה שיוביל לפיטורים מצטברים של עד 20,000 עובדים.
גלי הפיטורים בטסלה נובעים מהחוסר ביציבות בחברה שמשפיע גם על מחיר המניה שלה בבורסה. מאסק נחוש בדעתו לבצע חיתוכים דראסטיים ככל שיידרשו כדי להחזיר את היציבות הנדרשת.