חברת אפל (Apple) בוחנת באופן פנימי כלי חדש בשם ‘Ask’. מדובר בכלי בינה מלאכותית שיאפשר לעובדי החברה לספק תמיכה טכנית מהירה יותר, כך מדווח אתר MacRumors.
Ask הוא כלי צ'אט בינה מלאכותית, בדומה ל-ChatGPT, ועל פי הדיווח הוא נמצא בהרצה במחלקת יועצי התמיכה של AppleCare, שירות התיקונים של אפל. כחלק מהגישה, יועצי התמיכה יכולים לאבחן ולייצר באופן אוטומטי תשובות לשאלות טכניות שנשאלות על ידי לקוחות.
היועצים יכולים להעביר את המידע ללקוחות בצ’אטים מקוונים או בטלפון. 'Ask' יענה אוטומטית לשאילתה עם מידע רלוונטי ממאגר המידע הפנימי של Apple, ויועצים יכולים לדרג תשובה כ"שימושית" או "לא שימושית".
לאחר איסוף משוב, אפל מתכננת להפוך את הכלי לזמין ליועצים נוספים בעתיד. אפל ממליצה ליועצים שמשתתפים להשתמש ב-'Ask' לפני שימוש בשיטות חיפוש מסורתיות, או ייעוץ עם יועץ בכיר למידע, והיא אף אומרת כי הכלי שימושי לפתרון בעיות מורכבות או בלתי מוכרות.
בהיותו מחובר למאגר המידע הפנימי של אפל, החברה מבטיחה שהתשובות הן עובדתיות, ניתנות למעקב, ושימושיות. דוגמה לשאילתה ש-'Ask' יכול לענות עליה: "לקוח לא מצליח לעדכן את המכשיר שלו ל-iOS 13.7. מה ניתן לעשות?"
מארק גורמן מ-Bloomberg אמר שעדכון מערכת ההפעלה iOS 18 יכלול הרבה תכונות AI חדשות ברחבי מוצרי החברה, בהם Siri, Spotlight, Messages, Health, Numbers, Pages, Keynote, ועוד. גורמן גם היה הראשון לדווח שצוות AppleCare ישתמש ב-AI כדי לשפר ולהאיץ את תחום תמיכת הלקוח.
זו הפעם הראשונה שפרטים על הכלי הפנימי 'Ask' של אפל נחשפים. בשיחת הרווחים שנערכה יותר מוקדם החודש, מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר שהחברה עובדת על AI ותשתף פרטים "מאוחר יותר השנה". סביר להניח שנדע עוד פרטים כבר בעדכון iOS 18, אשר יוכרז בכנס המפתחים השנתי של Apple WWDC ביוני. העדכון יהיה זמין לכל המשתמשים עם מכשיר אייפון תואם בספטמבר.