בריאיון שקיים מנכ״ל חברת Rivian אר ג׳יי סקרינג׳ (RJ Scaringe) עם מרקז בראונלי (MKBHD), אמר כי הרכבים החשמליים של החברה העולה לא יתמכו ב-CarPlay של אפל.
ההצהרה עלתה במהלך הריאיון, בשלב בו מרקז עבר עם המנכ״ל על ממשק המשתמש ברכב בו ישבו. מרקז הוסיף והזכיר בפני סקרינג׳ את הנתונים שסיפקה אפל בכנס המפתחים WWDC 2022, שם הציגה אפל (Apple) כי 75 אחוזים מהאמריקאים בוחרים את הרכב שלהם לפי התאימות של הדגם למערכת ה-CarPlay של החברה. סקרינג׳ הגיב לדברים ואמר שממשק המשתמש של אפל לא יהיה חלק מהרכבים החשמליים של Rivian והוא ניסה להסביר.
את ההסבר סקרינג׳ עוטף בפוקוס על חוויית משתמש והיכולת לשלוט בגרסאות והעדכונים שהחברה משחררת. סקרינג׳ אומר כי החברה משחררת עדכונים כל כמה שבועות, בין אם זה פערים טכניים, פיצ׳רים חדשים או שינויים המונעים מפידבק של לקוחות. אם לחברה לא תהיה שליטה על העדכונים, היא תאבד הרבה מהיכולת שלה לשפר את חווית השימוש ברכבים.
״הרבה מהדברים שאנחנו עושים, בין אם מוזיקה או שימוש במפות, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מתחברים לפלטפורמות הכי טובות שיש בשוק. באמצעות שליטה במערכת זה מאפשר לנו להיות השף הראשי בכל מה שקשור לחוויה שאתם מקבלים, מאשר לתת את השליטה למישהו אחר על החלק הכי חשוב מבחינתנו בחוויה.״ אומר סקרינג׳.
היתרונות של CarPlay
ממשק המשתמש לרכבים של אפל CarPlay מאפשר בעצם לשקף את המכשיר הנייד שלכם ברכב עצמו. זה אומר שאפליקציות המוזיקה שמותקנות על המכשיר יופיעו בצורה נוחה במסך הרכב, מה שיאפשר לכם גישה נוחה לפלייליסטים והפודקאסטים שאתם שומעים ביום יום.
אותו הדבר תקף גם לאפליקציות ניווט השונות שזוכרות את המקומות ששמרתם או נסעתם בעבר ומאפשרות ניווט מהיר בכמה נגיעות וכן גם אפליקציות זניחות יותר כמו שער חשמלי – שבמקום להשתמש בסמארטפון כדי לפתוח את השער, זה נגיש לכם היישר במסך. בעוד ש-CarPlay מיועדת רק למכשירי iOS, למכשירי אנדרואיד יש את החלופה של Android Auto, שמספקת את אותה החוויה.
Rivian היא לא היחידה
בעוד יצרניות רכבים רבות מאמצות כבר שנים את ממשק המשתמש לרכבים של אפל, יש כאלה שבחרו לעשות את זה בעצמן והבולטת בהן היא טסלה. טסלה (Tesla) מחזיקה בממשק משתמש משלה ובדומה לסיבות של Rivian היא אוהבת לשלוט בכל קו הייצור שלה – מהחומרה ועד התוכנה. הדבר הזה נותן לחברות רמת שליטה גבוהה על החוויה ובאותו זמן גם מבדל אותן אחת מהשנייה כשהמשתמש הפשוט נאלץ להתרגל כל פעם מחדש.
ההצהרה של ריויאן מגיעה לצד עדכון של חברת GM שהודיעה בשבוע שעבר כי הרכבים החדשים שייצאו החל מ-2024 לא יכללו תמיכה ב-CarPlay או אפילו Android Auto. במקום מערכת שיקוף תציע החברה ככל הנראה את Google Built-in – ממשק משתמש מבית גוגל (Google) שיהיה מובנה ברכבים בצורה עצמאית מהטלפון.