fbpx
Rivian R1S | תמונה: Rivian

חיכה 3 שנים כדי לקבל את ה-Rivian החדשה רק כדי להתקע איתה יומיים אחרי

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

זה סיפור על מאמצים ראשוניים (Early Adopters), אלה שאוהבים את החידושים ומוכנים לקחת את הסיכון במוצר חדש שיוצא לשוק לפני שאחרים התנסו, כאלה שמצטרפים לתוכניות בטא כדי לנסות את הפיצ׳רים החדשים לפני כולם, כאלה שקונים את הטעם החדש של הקולה רק כדי להיות הראשונים להגיד אחר כך במשרד כמה זה דוחה.

הפעם מדובר בבחור בשם צ׳ייס מריל (Chase Merrill), בן 24 מארה״ב, שבעצת המשפחה שלו, רכש את דגם ה-R1S של Rivian – מותג הרכבים החשמליים שמתחרה ישירות מול טסלה. מריל בהתחלה לא התלהב מלעבור למכונית חשמלית לגמרי אך לאחר שישב מאחורי ההגה בזמן נסיעת המבחן הוא השתכנע.

Ad image
Rivian R1S | תמונה: Rivian

את הרכב רכש לפני כשלוש שנים, בעלות של כמעט 90 אלף דולרים, כדי להבטיח לעצמו את הזכות להיות בין המאמצים הראשונים של הרכב, ולהיות הבעלים של אותו רכב חלומי שיצא לו להרגיש באותה נסיעת מבחן.

שלוש שנים לאחר מכן קיבל מריל את הרכב המיוחל והחליט לקחת אותו לנסיעה ראשונה. לפי הפרסום, הרכב מתפקד כמו כל טנדר עוצמתי אחר והוא מסוגל לנוע גם בדרכים מכוסות שלג – מה שגרם למריל לבחור לנסוע לבית המשפחה בהרים כשהדרך כולה מכוסה שלג.

בהתחלה הרכב חתך את השלג שכיסה את הדרך וצלח אותו כמו גדול, עד שהגיע לכמות יפה וגבוהה של שלג צחור ובבת אחת הרכב נבלם. מריל, שהיה בשוק מההתנהגות הפתאומית, ובמיוחד לאור הפרסומים המזכירים את צליחת השלגים, יצא מאוכזב. כדי לצאת מהבוץ (או השלג) אליו הוא נכנס, הוא התקשר לשירותי דרכים שיבואו לעזור להניע את הרכב התקוע.

Ad image
תמונה: Chase Merrill דרך Business Insider

בזמן שהוא מחכה ברכב, לא חגור, ומנסה לנער שאריות שלג, ככל הנראה הוא הפעיל בטעות תכונת בטיחות שתוקעת את גיר ההילוכים בין מצב חנייה לנסיעה. מאותו רגע גלגלי הרכב היו נעולים והמוצא היחיד היה לגרור את הרכב למרכז שירות. מריל הזמין גרר שאסף את הרכב למרכז השירות הקרוב ושילם לא פחות מ-2,100 דולרים נוספים על רכב שבקושי נסע על הכביש, מה שגורם לו כעת לחשוב על להחליף את הרכב חזרה לרכב מונע דלק.

תמונה: Chase Merrill דרך Business Insider

בראיון למגזין INSIDER אמרו מנהלים ב-Rivian כי הרכב התנהג בדיוק כמצופה והגיב בנעילת גלגלים לסכנה של החלקה בלתי נשלטת. רק שזה לא היה המקרה והאירוע של מריל הוביל להשתלשלות של מקרי קצה לא צפויים, שהחברה לוקחת כפידבק לשיפור בדגמים הבאים ובמערכות החברה.

מריל אמר כי הוא פחות מאוכזב ממה שקרה בהשוואה לשירות שקיבל מ-Rivien. זמן קצר לאחר המקרה גילה מריל שאיפוס המערכת ברכב היה פותר לו את הבעיה וחוסך לו את הגרירה למרכז השירות. האפשרות הזו, לדבריו, לא עלתה בזמן שדיבר עם מוקד השירות בזמן התקלה. יותר מאוחר Rivien התקשרה להתנצל על המקרה והציעה לשלם על התיקון, אך סירבה לשלם את עלות הגרירה, שכאמור עמדה על 2,100 דולרים.

מתקשה לעמוד באספקת רכבים

Rivian היא אחת השחקניות הבולטות בשוק הרכבים החשמליים בארה״ב, ומתחרה בעיקר מול טסלה (Tesla). יחד עם זאת, היא מתקשה לעמוד באספקת הרכבים – כך למשל לא הצליחה לעמוד ביעדי 2022 ולכן הורידה גם את תחזיות הייצור לשנת 2023, וסתרה למעשה את תצפיות האנליסטים. הקושי לעמוד בתנאי האספקה יוצר שרשרת המתנה ארוכה במיוחד עבור משתמשים שמחכים לרכב שלהם, כמו מריל.

Rivian תבעה לעצמה עיצוב ייחודי שמצד אחד מייצר מראה נגיש של רכב ישן של פעם עם נגיעה עתידנית. החברה מייצרת היום טנדרים, רכב SUV וגם רכב משלוחים חשמלי שהוצג בשיתוף פעולה עם אמזון.

רכב המשלוחים החשמלי של אמזון | תמונה: Rivian
שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.