חברת האלקטרוניקה הענקית מדרום קוריאה אל ג'י (LG) מודיעה מוקדם יותר היום (שני, 05.04) כי היא יוצאת מתחום הסלולר ותתמקד בתחומים כמו מכוניות חכמות ואוטונומית, מוצרי חשמל, ותחומים נוספים.
ההודעה שיצאה הבוקר מסיאול בדרום קוריאה לא הפתיעה אותנו, שמועות אודות יציאת LG מתחום הסלולר פורסמו בחודשים האחרונים, ואף תאריך ההודעה אף הוא הודלף. החברה מסרה בהודעה לתקשורת "אנו מודיעים היום על יציאה מתחום הסלולר, כאשר נמשיך להתמקד בתחומים שונים, המשרדים ימשיכו לעבוד עד חודש יולי הקרוב ואז יסגרו סופית".
שאלת השאלות, מה יהיה עתידם של כל הרוכשים שרכשו את מכשירי הדגל האחרונים? מאל ג'י נמסר כי החברה תמשיך לתמוך לתקופה בעדכונים ותמיכה למשתמשים, אך אלה יהיו מותנים וזמינים במספר שווקים. כך שלא ברור מה יהיה עתידם של המשתמשים והרוכשים בישראל. אל ג'י עצמה תמשיך למכור את המלאי של מכשירי הסמארטפון הקיימים עד גמר המלאי.
זוכרים את הסמארטפון עם המסך הנגלל ה-LG Rollable שהוצג לראשונה בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES 2021 בחודש ינואר האחרון?
לצערנו, כנראה שהמכשיר המדובר לא יזכה לראות אור יום ועדיין לא ברור האם יהיה קונה שימשיך את חטיבת המובייל של החברה בעתיד.
חלוצה בתחום הסלולר
LG הייתה בין החלוצות בתחום הסלולר. לאורך השנים היא הייתה מתחרה בולטת עם סדרת ה-G, הוציאה מכשירים יצירתיים כמו ה-Flex עם המסך הקמור וה-WING האחרון שהושק, עם המסך המסתובב. LG גם הייתה שותפה קרובה של גוגל ואף ייצרה עבורה את מכשירי הדגל נקסוס 4 ו-5, ובסדרת הפיקסל היא תרמה את חלקה בפיקסל 2XL.
החברה ידעה לא מעט מהלומות צרכניות כאשר בעיקרן – מכשירים בסדרת ה-G החלו לצבור תלונות על "מוות פתאומי" של המכשיר ובעיות מסך. בזמן המהלומות האלו קמו המתחרות וניצלו את ההזדמנות להזיז אותה מראש טבלת המכירות, וכיום היא נדחקת אל מעבר ל-5 החברות המובילות. כאמור, LG מודיעה היום כי היא יוצאת מתחום הסלולר, ואם זה אכן סופי, לצערנו איבדנו שחקנית יצירתית בתחום.
שאלות ותשובות
LG הוציאה מקבץ שאלות ותשובות, גם בעברית, בהן היא מרכזת את כל מה שחשוב לדעת בעקבות המהלך המדובר. הנה כמה מהן:
למשך כמה זמן יהיו מוצרי הסלולר של LG זמינים לרכישה?
תשובה: כמות המוצרים הקיימת אצל הספקים שלנו תיהיה זמינה לרכישה.
אנו נספק שירות לאחר מכירה ללקוחותינו ונמשיך להציע שדרוגי מערכת הפעלה ותוכנה בהתאם לתקנות.
האם שירות הלקוחות יהיה זמין למשתמשי הטלפונים הסלולריים של LG לאחר סגירת העסק הסלולרי?
תשובה: אנו נמשיך לעשות את מירב המאמצים על מנת לספק שירותי מכירה ותיקון חלקים כנדרש בהתאם לתקנות, גם לאחר סגירת העסק הסלולרי.
האם שדרוגי מערכת ההפעלה ימשיכו להתעדכן לאחר סגירת העסק הסלולרי של LG Electronics?
תשובה: שדרוגי מערכת הפעלה יוצעו עבור דגמים נבחרים. שדרוג מערכת ההפעלה עבור אנדרואיד 11 מתבצע כעת עבור דגמים נבחרים, ושדרוג מערכת ההפעלה עבור אנדרואיד 12 יופעל על בסיס אותם קריטריונים ותהליך. עם זאת, אנא גלו הבנה כי תוכניות שדרוג מערכת ההפעלה עשויות להשתנות עקב לוח הזמנים להפצת מערכת ההפעלה של גוגל או גורמים אחרים כגון ביצועי מוצר ויציבות.
*אנא צרו קשר עם מוקדי שירות הלקוחות המקומיים בנוגע ללוחות הזמנים לשדרוג מערכת ההפעלה, אשר עשויים להשתנות ממדינה למדינה.
האם המידע האישי של הלקוחות יוסר כראוי לאחר הפסקת שירותי הסלולר של LG Electronics?
תשובה: המידע האישי יישמר במהלך תקופת השמירה על פי התנאים ומדיניות הפרטיות של כל שירות רלוונטי, ויושמד בבטחה בתום תקופת השמירה.
לכל השאלות והתשובות, לחצו לכאן