היום (שלישי), הושקה אפליקציה חדש של משרד התחבורה בשם "התחנה" שתאפשר לכם דרך נוספת, גמישה ונוחה לתשלום בתחבורה הציבורית לצד כרטיס הרב קו.
האפליקציה החדשה תאפשר בשלב הראשון לתקף נסיעות באוטובוסים באמצעות הטלפון הנייד. בהמשך, היא תופעל גם ברכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים. במקביל ל"התחנה", הושקו שלוש אפליקציות נוספות שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY. יתרונן הגדול של כל האפליקציות הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב קו והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.
משתמשי התחבורה הציבורית יורידו את האפליקציה לטלפון הנייד, יסרקו ברקוד (QR) בתחילת כל נסיעה באוטובוס ויסמנו את היעד שלהם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש, ובסוף החודש האפליקציה תחייב את הנוסע על פי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.
נסיעה באמצעות האפליקציה תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי ״שיטת הטבעות״ המחלקת את המדינה ל-6 טבעות חיוב, כאשר המשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת, בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום המחשבת את תעריפי הנסיעה עירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.
יצויין, כי האפליקציה החדשה משמרת את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית כמו למשל: אזרחים ותיקים סטודנטים, תושבי פריפריה, וחיילים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (מיל׳) מירי רגב: ״היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים. אני שמחה שבזכות התערבותי ועמידה על תעריפים מוזלים לפריפריה ושמירה על פרטיות המשתמשים, האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל יתאפשר למשתמשים שירות מושלם, שיאפשר לנוסעים וודאות באשר להסדר הנסיעה המומלץ עבורם. זהו עוד צעד בחזון לחבר את ישראל באמצעות תחבורה ציבורית חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה״.